Jaha var en rejäl stund sedan man uppdaterade här men projektet har varit lagt på is i några månader

men för dom som är intresserade så håller jag på fortfarande.
Just nu är ramen färdig svetsad jag var ju tvungen att svetsa dit några ny fästen när ramen var från 93- eller äldre fixade dit fästen för oljebehållare och ett fack som kom på ramar efter 93- samt så har jag fixat dit nytt ram nummer på ramen så att jag kan regga den ny rammen med den gamla ramens siffror, och så har jag fört ramen på blästring och målning till en kompis som kommer att måla den resten av delarna som ska vara svarta så kommer jag att måla själv cylinder och topp samt lite andra delar tänkte jag soda blästra som är lite känsligare för vanlig blästring.
Förutom det så ha jag beställt en massa delar det mesta kommer att bli nytt på mopeden massa delar var väldigt slitna och dåligt i skick samt att det känns dåligt att sätta på delar som är halv bra i skick.
Cylindern kommer också snart skickas på borrning denna har jag aldrig haft på borrning innan förra ägaren har borrat den till 41,5 mm (original 41,0 mm) denna kommer att borras till 42,0 mm, och i kväll fick jag tag på en 2 takts oljepump som ny pris ligger på ca 180€ men fick en begagnad för 30€ vilket var ett överkomligt pris, resterande delar så kommer att beställas inom en snar framtid men man försöker ju hitta det de dyrare delarna begagnad.
Tyvärr så har jag inga bilder denna gång men kommer att lada upp inom en snar framtid men kan rekommendera denna pdf fil som har hjälpt mig mycket på vägen en service manual
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... tqWZXqo83g
stay tuned for more for more shit!!!