Det är så att min Derbi går väldigt konstigt. För ett par veckor sedan hade jag problem med vakuum i tanken men löste det genom att borra ett litet hål i tanklocket. Nu beter den sig nästan exakt lika dant den går först jättebra och sen helt plötsligt låter de som att den inte får någon bensin (blöddrar) sen dör den. Jag har testat med att ha köra med tanklocket öppet men det har inte gjort någon skillnad

Men som sagt jag löste det problemet först sen gick den bra.
Igår satte jag på ett trimrör på moppen (Leovince X-Fight) och då gick den hur fint som helst när jag provkörde den på kvällen. Dagen efter så gick den som en dröm på morgonen men sedan efter 2 timmar ungefär (inte konstant körning) började den göra lika dant igen. Såhär beter den sig, den startar och låter som vanligt, när man kör iväg är det som vanligt och man kan blåsa på max, men den dör efter kanske 200 - 300 meter. Sen startar den på första kicken med choke och så upprepar det sig. Däremot så kunde jag köra med halva choken på och lågt varv på 3:an då gick den hur långt som helst än om det inte gick fort.
Är det någon som har samma problem eller liknande som vet hur man löser detta?
Tack på förhand Mvh Jolle