hjälp, söker sprängskiss på dt motor .

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

veteranmoppe
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 januari 2014, 16:49

hjälp, söker sprängskiss på dt motor .

Inlägg av veteranmoppe »

Hej alla glada moppe tokar :)
Nu när sportlovet börjar tänkte ja riva min dt motor å byta vev men ja skulle behöva en sprängskiss över motorn, har googlat men bara hittat på vissa delar som vxl låda , koppling å så men jag söker en över hela motorn, moppen är en yamaha dt50 mx (1991) tacksam för snabba svar , tänkte börja riva den redan i morgon :)
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 863
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Re: hjälp, söker sprängskiss på dt motor .

Inlägg av TheAndersson »

veteranmoppe skrev:Hej alla glada moppe tokar :)
Nu när sportlovet börjar tänkte ja riva min dt motor å byta vev men ja skulle behöva en sprängskiss över motorn, har googlat men bara hittat på vissa delar som vxl låda , koppling å så men jag söker en över hela motorn, moppen är en yamaha dt50 mx (1991) tacksam för snabba svar , tänkte börja riva den redan i morgon :)
Är väl bara ta en sprängskiss åt gången? :)
Har du bra arbetsplats så kan du ju lägga upp allt pedantiskt och i ordning och slippa glo på en sprängskiss. ;)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
AjeBe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 24 mars 2014, 17:58
Ort: Ingarö

Re: hjälp, söker sprängskiss på dt motor .

Inlägg av AjeBe »

veteranmoppe skrev:Hej alla glada moppe tokar :)
Nu när sportlovet börjar tänkte ja riva min dt motor å byta vev men ja skulle behöva en sprängskiss över motorn, har googlat men bara hittat på vissa delar som vxl låda , koppling å så men jag söker en över hela motorn, moppen är en yamaha dt50 mx (1991) tacksam för snabba svar , tänkte börja riva den redan i morgon :)
Kolla på http://www.se.easyparts.nl/
Där brukar det finnas alla möjliga sprängskisser :D
Bajen, bärs och rakade brudar
Användarens profilbild
fille_skottet
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 15 oktober 2014, 13:02
Ort: Karlskrona

Inlägg av fille_skottet »

Brukar aldrig använda sprängskiss så kan tyvär ingen bra sida :/

Om du inte hittar någon bra sprängskiss så kan jag tipsa om att ta några bilder med tex mobilen om det är något som ser krångligt ut! Så kan man bara titta lite snabb på bilderna om man är osäker vid ihopmonteringen! Lycka till med vevbytet!! :D
veteranmoppe
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 januari 2014, 16:49

Inlägg av veteranmoppe »

Tackar för svaren, de ska nog gå bra , kommer ha en kompis med som e duktig på sånt , :D
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
carl allstrin
Elmoped
Inlägg: 145
Blev medlem: 6 september 2014, 11:38

Inlägg av carl allstrin »

http://yamahadt.se/sprangskiss/ massvis med gott. har själv en handbok om du vill att jag ska skanna in några bra bilder annars så köp verkstadshandboken från haynes :P
Skriv svar