ggaabbe skrev:Nu får jag bumpa för att jag inte har fått svar, hur fort kommer min Derbi gå?
Airsal racing 70cc
17.5mm förgasare
Ostrypt originalrör
Ostrypt luftburk
Går på E85
14 eller 15/53 drevning
85+ med bra inställd förgasare. Men kör du på etanol
Ja det började som en rolig idé och visade sig vara bra dels för att du slipper bensinlukten i kläderna, min morsa brukade säga att jag stank som en hel bensinmack innan och dels för att man får mer effekt asså jag tyckte det var rätt så märkbar skillnad så det är värt att köra på det.
Kommer den bara göra 85 så e det ju inte värt det för den går redan i 80 på gps med sm-däck och 14-53 drevning, jag kan tyvärr inte lägga upp bild om du inte tror mig för att jag har crossdäck och då är drevningen för tung så den orkar inte varva ut 6an
emilnordman skrev:
ggaabbe skrev:Nu får jag bumpa för att jag inte har fått svar, hur fort kommer min Derbi gå?
Airsal racing 70cc
17.5mm förgasare
Ostrypt originalrör
Ostrypt luftburk
Går på E85
14 eller 15/53 drevning
Den skulle gå bättre med 98E5, och oktanboost så du får 99oktanigt, men en jag känner som har Airsal 70cc-16mm-13/53 på sin DT går 115km/h
Den går redan bättre på e85 än vad den gör på bensin med originalcylinder så varför skulle en 70a gå sämre på e85 än på bensin? Sen är etanol ungefär lika knackbeständigt som 104 oktanig soppa för att det kyler mycket bättre än vanlig bensin
Det spelar inte så stor roll i detta fallet eftersom kompressionen är så låg att det inte ens spikar på bensin, grejen är att e85 tar längre tid att antändas men när det väl har antänds är explosionen kraftigare än på bensin
Nuvarande setup: Ostrypt cdi och gianelli 2t på, originaldrev. Ingen aning hur snabbt den går nu.
Jag vill byta drev så den har så bra axx som möjligt, så jag tänker mig 12-58. Är det en bra drevning ifall jag vill att den ha så gött axx som möjligt o ändå gå över 60km/h+ ?
Nuvarande setup: Ostrypt cdi och gianelli 2t på, originaldrev. Ingen aning hur snabbt den går nu.
Jag vill byta drev så den har så bra axx som möjligt, så jag tänker mig 12-58. Är det en bra drevning ifall jag vill att den ha så gött axx som möjligt o ändå gå över 60km/h+ ?
Holma_ skrev:I den här tråden diskuterar vi och hjälper dem som undrar hur fort ens moppe kommer/borde gå.
Men kom ihåg att inte alla mopeder går lika fort! Motor, setup, inställningar och mycket mer spelar in en stor roll i hur fort moppen går, det går även inte att säga exakt vad mopeden ska gå utan vill man ha ett riktigt svar så är det en gps och en lång rak sträcka som gäller
Oseriöst snack/chat och annat onödigt kommer inte accepteras!
Vilken moped det handlar om och hela setupen ska finnas med när man frågar.
Derbi Senda xtreme
80cc barikit
21mm förgasare
16/53
Racing membran
Uppborrad luftburk
Giannelli t2/ original rör
Och ingen cdi begränsing xD
Polini evolution 80cc filade bryggor inuti kanalerna så de blir knivvassa, portade boost kanaler ca 3 mm utåt på varje portad spolkanal längst mot insug 3mm breddad mot insug
Matchat block
Doppler endurance vev
Avstämt 14k rpm med passande tider i cyilnder vrm ljuddämpare
28mm kina pwk
Vforce3 malossi karbon 0, 3mm
Hemmagjort insuh
Pvl analog
Ngk iridium
Malossi fjädrar t koppling
Drev ja.. 14-46?
pgo.t.rex: 17,5mm förgasare, airsal 70cc (t6 racing). malossi multivar (6,5 dr.pulley vikter) gul tryckfjäder, sportkoppling. stage6 pro replica. racing cdi. urpluggad luftburk.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist