"Hack" på höga varv

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Ditt tändstift ser lite risigt ut, slita upp lite där, kolla om det har satt sig loppor i tändstiftet ta bort dom isf, plus att du kör med fel munstycke eller ngt för tändstiftet är helt svart ^^
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNN nu skiter jag i det här.

jag skulle kolla den skruven som jag visade på bilden & när jag skruvade in den, tydligen för hårt, så sprack hela skiten. nu får moppefan stå i ett hörn & skräpa.

tack ändå, hej
Bild
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

ville bara komma med ett litet "roligt" tillägg.

jo, det var såhär. idag så var jag uppe på Flying Eagle i Växjö, där jag köpte moppen. Vi sa som det var att toppen var sprucken & att jag hade skruvat in den ventil- skruven för hårt, och vi skyllde litegranna på materialfel. Men surtanten som var där uppe sa "NEJ, SÅ FORT DU HAR PILLAT PÅ DEN SÅ ÄR DET INGEN GARANTI, UNGJÄVEL", så vi fick ta & beställa en ny topp för 750 :- .

och arbetet för att sätta fast toppen kostar 550 :- /h, så om det tar en timme (?) att byta toppen för dem så kommer det kosta mig sammanlagt 1300 :-, då man nästan heldre lägger pengarna på en helt ny cylinder & byter den själv? Men jaja, nu är toppen beställd, får den på fredag.

Men det "roliga" med det hela är ju att..
Jag har samma jävla problem med att den inte går riktigt! vafna

jag vill ABSOLUT inte skylla på henric92, det var mitt egna fel att jag var så dum att skruva åt skiten för hårt, men det är ändå ganska ironiskt att ett sånt här inlägg kostar.. 1300 :- :roll:
henric92 skrev:jag var ute å kolla min cpi ang. bilden, det ser lika dant ut på min men min var mer inskruvad typ Razz förstår du? jag tror det är någon sort av dump ventil
Bild
pgo greken
Elmoped

Inlägg av pgo greken »

testa att ta bort luftburken oxo.. de kan vara det som gör att den blöddrar.. de va de på min Derbi iaf
pgo greken
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Extreme16 »

kanske har med oljan att göra? eftersom den blödrar så kanske den får för mkt olja? antar att du inte rört olje pumpen eller nåt?
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

johann tog sig i kragen idag och åkte upp till flying eagle i växjö och hörde med dem vad som vart fel. dem konstaterade att det var skit i förgasarn, så jag skulle dra hem och öppna & blåsa rent den igen, men då ville dem bara kolla lite till på den för säkerhets skull, i eftersom det var ganska lustigt på något sätt tyckte dem. så dem drog in den i verkstan och började felsöka.

efter ungefär 26 st "men wafna, jag har aldrig sett något liknande problem innan" , så kom dem på att.. el- choken var inte jordad, utan den sladden hade åkt ur. så här jag har vart moppe- lös i ca 2 månader pga en liten, liten sladd.

nu vart problemet löst iaf =)

btw, cred till flying eagle som gjorde allt gratis & sponsrade mig med tändstift!
Bild
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Extreme16 »

haha, aja skönt att höra att det löste sig nu iaf!
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip!
Användarens profilbild
EnUtanMoped
Elmoped

Inlägg av EnUtanMoped »

fan så kul igentligen :P :lol:
Skulle vara fint om ni röstade på mej i blackride tävlingen skulle sitta fint att ha en moppe igen ;) mecka mecka mecka.. :D

Bild
pajajn
Elmoped

Inlägg av pajajn »

samma problem för mig när jag hade för litet munstycke

hade halvdragen plugg och körde original munstycket och samma problem bytte till 10 högre och vipps borta
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

ja, skönt som faen
pajajn skrev:samma problem för mig när jag hade för litet munstycke

hade halvdragen plugg och körde original munstycket och samma problem bytte till 10 högre och vipps borta
bra att du vill hjälpa & så, men om du läser igenom hela tråden innan du postar så.. förstår du nog
Bild
Användarens profilbild
LimmiL
Svårstartad skrothög

Inlägg av LimmiL »

haha :D du blev både fattig och utan moppe i 2 månder pga av en liten sladd xD
Its all about LimmiL
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

LimmiL skrev:haha :D du blev både fattig och utan moppe i 2 månder pga av en liten sladd xD
haha, jag vet :(
Bild
Låst