Bytt till trimrör, axxet segt när moppen är varm.

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Bytt till trimrör, axxet segt när moppen är varm.

Inlägg av Rainn »

Tja! Har bytt till ett Stage6 Pro Replica trimrör till min Peugeot Vivacity xRace -02, när jag har kört i typ 20 min så blir axxet mycket trögare än vad den var när mopeden var kall.

Har ej bestyckat förgasaren men har bytt 8 storlekar större i munstycke
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
wannabefjortis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 152
Blev medlem: 2 juni 2013, 21:17

Re: Bytt till trimrör, axxet segt när moppen är varm.

Inlägg av wannabefjortis »

Rainn skrev:Tja! Har bytt till ett Stage6 Pro Replica trimrör till min Peugeot Vivacity xRace -02, när jag har kört i typ 20 min så blir axxet mycket trögare än vad den var när mopeden var kall.

Har ej bestyckat förgasaren men har bytt 8 storlekar större i munstycke
En förgasare ska ställas in när moppen är varm och man vill att den ska gå bra när den är varm och tvärtom så varmkör och sedan ställ in den mer noggrant efter det.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

efter att du bytt till effektrör så byt viktena till lägre samt byt kopplingsfjädrarna.
dem gula borde funka fint, har en polare som kör med 6,5g i sin vivacyty med stage6 så pröva med det!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar