Tjäna, jag har en kompis vars pappa skryter om sin moped han hade när han var liten. Det var Mustang Mamba med 70cc, 20 mm förgasare och orginalrör. Han påstår att den gick i 120! Kan det stämma?
zündapparen skrev:Tjäna, jag har en kompis vars pappa skryter om sin moped han hade när han var liten. Det var Mustang Mamba med 70cc, 20 mm förgasare och orginalrör. Han påstår att den gick i 120! Kan det stämma?
min kompis har dragit v-ring o plugg i sin gammla aerox o den över 100 så de är nog inte omöligt med 70cc o 20mm att den gjorde 120
zündapparen skrev:Tjäna, jag har en kompis vars pappa skryter om sin moped han hade när han var liten. Det var Mustang Mamba med 70cc, 20 mm förgasare och orginalrör. Han påstår att den gick i 120! Kan det stämma?
min kompis har dragit v-ring o plugg i sin gammla aerox o den över 100 så de är nog inte omöligt med 70cc o 20mm att den gjorde 120
Men däremot är det omöjligt att din kompis aerox gör 100 med dragen plugg och v-ring. 85 kanske. Men inte 100
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
min kompis har dragit v-ring o plugg i sin gammla aerox o den över 100 så de är nog inte omöligt med 70cc o 20mm att den gjorde 120[/qdet
Men däremot är det omöjligt att din kompis aerox gör 100 med dragen plugg och v-ring. 85 kanske. Men inte 100
adamklasen skrev:
jo den gör 100
vi kolla med gps :3
nej den gör inte 100 däremot så gör den lite över 200 om du släpper den ner för ett högt nog stup... Till mamban så tror jag det är som att folk säger att sin drac med tk rör gör 100 så den gör nog inte 120 kanske 100-105
knappast, farsan hade en montana o den hade han 65cc, 18mm förgasare, trimkrök och drevad. den gick i 85! så att mustangen gick i 120 är bara en massa jävla skitsnack.. dels för att dom gamla trimcyllarna är helt värdelösa och att han hade org rör.. visa han tråden och säg "bygg en lika dan moppe så kan vi mäta upp den"
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Moppepojkar har haft fantasier om sina mopeders hastigheter i alla tider, det kommer aldrig ändras (även om GPS har gjort det mycket enklare att ta ner dom på jorden). Det har även varit populärt att ange toppfarten man kommer upp i i områdets längsta och brantaste backe eftersom det ger en mycket mer imponerande hastighet än på plan mark...
Han tror säkert att moppen gick så fort. Gör alla en tjänst och skicka in honom på Raketsports forum och fråga hur fort den rimligtvis kan ha gått - det forumet är fullt av gamla återfallsmopedister som har insett vilka hastigheter mopparna faktiskt gick i på den gamla goda tiden. http://www.raketsport.com/forum
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.