peugeot jetforce typ strypt till 45 km /h

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
hephox
Elmoped

peugeot jetforce typ strypt till 45 km /h

Inlägg av hephox »

Tjena finns en sak jag stör mig på med min jetforce, den gör bara 45... Även om den är original så brukar ju dom flesta mopeder göra runt 55 typ.
Den är väldigt pigg och stark men är det någon som vet varför den endast gör 45?

helt original är den och om jag te.x åker i nerförs backe och kommer upp i över 50 km/h så låter det som att den nästan kippar efter luft och slutar gasa under kanske 1 sekund och så gör den tills den kommer ner till 50km/h eller lägre.
Användarens profilbild
ivan97
Elmoped

Inlägg av ivan97 »

Kan det vara så att den varvar ur?
John Westerlund skrev:haha åh herregud xD ja ha själv lyckats plocka ihop en fyrhjuling själv men behöver ett halvt dussin moppepojkar för o ladda upp några bilder xD HAHAHA :lol:
hephox
Elmoped

Inlägg av hephox »

ivan97 skrev:Kan det vara så att den varvar ur?
Vad menar du med varvar ur?
Hampu
Avstängd

Re: peugeot jetforce typ strypt till 45 km /h

Inlägg av Hampu »

hephox skrev:Tjena finns en sak jag stör mig på med min jetforce, den gör bara 45... Även om den är original så brukar ju dom flesta mopeder göra runt 55 typ.
Den är väldigt pigg och stark men är det någon som vet varför den endast gör 45?

helt original är den och om jag te.x åker i nerförs backe och kommer upp i över 50 km/h så låter det som att den nästan kippar efter luft och slutar gasa under kanske 1 sekund och så gör den tills den kommer ner till 50km/h eller lägre.
''Även om den är original så brukar ju dom flesta mopeder göra runt 55 typ.'' NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ. Dom gör 55, på MÄTAREN.

Har inte Jetforce direktinsprut? Isåfall har den väl en strypt ECU som verkar vara ett helvete att strypa av.
hephox
Elmoped

Re: peugeot jetforce typ strypt till 45 km /h

Inlägg av hephox »

Hampu skrev:
hephox skrev:Tjena finns en sak jag stör mig på med min jetforce, den gör bara 45... Även om den är original så brukar ju dom flesta mopeder göra runt 55 typ.

''Även om den är original så brukar ju dom flesta mopeder göra runt 55 typ.'' NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ. Dom gör 55, på MÄTAREN.

Har inte Jetforce direktinsprut? Isåfall har den väl en strypt ECU som verkar vara ett helvete att strypa av.
Förgasar modellen.
Användarens profilbild
ivan97
Elmoped

Inlägg av ivan97 »

hephox skrev:
ivan97 skrev:Kan det vara så att den varvar ur?
Vad menar du med varvar ur?
Den når varvstoppet.
John Westerlund skrev:haha åh herregud xD ja ha själv lyckats plocka ihop en fyrhjuling själv men behöver ett halvt dussin moppepojkar för o ladda upp några bilder xD HAHAHA :lol:
rego
Elmoped

Inlägg av rego »

Dra variator strypningen som sitter på och klämm blindröret så gör den runt 75-80
speedfight doktorn
Skriv svar