70cc
Trimmkrök
större förgasare
95 munstycke
sportluftfilter
14 framdrev, 52-56 bakdrev (är inte säker)
Den åker ca 70. Ganska bra acc, men skit toppfart. Det läcker lite avgaser mellan cylindern och avgassystemet. Topplocket läcker jätte lite vätska.
Den varvar för mycket också. Åker upp på bakhjulet på 1an utan kopllingen.
En annan konstig grej är att moppen axxar riktigt bra i slutet av växeln. Liksom axxet kommer när jag måste byta växel annars hackar den och saktar in.
Kan det vara så att det finns en plugg i röret? Vet inte om jag har org rör eler inte. Strypt cdi? (har ingen varvtalsmätare) Förgasaren har jag rengjort men hjälpte inte.
Den har ingen kick jag måste rulla igång den.
Fast förra tråden handlade ju också om att mopeden gick för långsamt.
Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...
Fortfarande samma sak, då ville du veta hur du skulle få den att gå fortare och nu vill du veta varför den går segt. Du skulle få samma svar på båda trådarna eftersom vi också förstår att det var något fel på den i förra tråden.
Hampu skrev:Fast förra tråden handlade ju också om att mopeden gick för långsamt.
Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...
Fortfarande samma sak, då ville du veta hur du skulle få den att gå fortare och nu vill du veta varför den går segt. Du skulle få samma svar på båda trådarna eftersom vi också förstår att det var något fel på den i förra tråden.
vem vafan sluta posthunta och skit i och skriva om du inte har något vettigt att säga.
Vagif skrev:
Det handlade om att få den gå fortare, inte varför den går segt. Min kompis urpluggat rör och nya drev går fortare än min 70cc...
Fortfarande samma sak, då ville du veta hur du skulle få den att gå fortare och nu vill du veta varför den går segt. Du skulle få samma svar på båda trådarna eftersom vi också förstår att det var något fel på den i förra tråden.
vem vafan sluta posthunta och skit i och skriva om du inte har något vettigt att säga.
Förlåt för att jag vill att TSR ska vara ett fint och rent forum där folket följer reglerna så att det blir lättare för våra efterträdare som söker i förumet för att hitta svaret på sina mopedproblem.
TheRavenBlue skrev:HUR stor förgasare har du nu?
Är tändstifter oboy färgat efter du kör?
Har du ostrypt cdi?
Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
TheRavenBlue skrev:HUR stor förgasare har du nu?
Är tändstifter oboy färgat efter du kör?
Har du ostrypt cdi?
Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.
Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
TheRavenBlue skrev:HUR stor förgasare har du nu?
Är tändstifter oboy färgat efter du kör?
Har du ostrypt cdi?
Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.
Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?
Vagif skrev:
Vet inte hur stor förgasare jag har, hur tar man reda på det?
Tändstiftet har jag inte kollat på och jag vet inte om cdi är strypt, för jag har ju ingen varvtalsmätare.
Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.
Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?
GurkMarmelad skrev:
Brukar stå på utsidan av förgasaren, t ex. PHBN 28. Står det inte på utsidan kan det stå på insidan av förgasaren, antingen vid insugs sidan eller där man sätter på luftfiltret.
Kör fullgas ned för en någorlunda brant backe, börjar motorn hacka (demonstrering: braaa-a-a--a-a-a-aaaap) så har du en strypt cdi. Stoppet brukar ligga vid 10k varv.
Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?
Nej. Varvstopp märker man tydligt
Så jag har strypt? När jag åker på tvåans växel fort och byter till ettan så saktar moppen in jättemycket. Strypt cdi? Hur ska jag strypa av utan att köpa en ny?
Vagif skrev:
Jo den hackar, men kan det bero på att det läcker avgaser?
Nej. Varvstopp märker man tydligt
Så jag har strypt? När jag åker på tvåans växel fort och byter till ettan så saktar moppen in jättemycket. Strypt cdi? Hur ska jag strypa av utan att köpa en ny?
gjorde det lite krångligt innan när jag beskrev hur man kollar varvstopp. man kan också ha den i friläge och vrida fullgas och se ifall den börjar misstända.
när du växlar ner till 1:an, ger du fullgas? om ja, cdi'n är strypt.
GurkMarmelad skrev:
Nej. Varvstopp märker man tydligt
Så jag har strypt? När jag åker på tvåans växel fort och byter till ettan så saktar moppen in jättemycket. Strypt cdi? Hur ska jag strypa av utan att köpa en ny?
gjorde det lite krångligt innan när jag beskrev hur man kollar varvstopp. man kan också ha den i friläge och vrida fullgas och se ifall den börjar misstända.
när du växlar ner till 1:an, ger du fullgas? om ja, cdi'n är strypt.