Styling, lagligt?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Snaxy
Elmoped

Styling, lagligt?

Inlägg av Snaxy »

Tjenare :)
Vill gärna styla min moped lite (Derbi Senda) men min polare säger att man inte ens får byta färg på mopeden, stämmer det? Sjukt trök isåfall :/

Undrar också om man får sätta på andra lampor och kåper som finns på twostroke rider under rubriken "Derbi Senda"?
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

ska man vara 100% laglig så har han rätt. du måste ombesiktiga moppen med en annan färg, på mina papper står det Färg: okänd

:wink:
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

Din kompis har rätt, du får inte ändra något på en klass 1 moppe.

Sedan om farbror blå bryr sig om det är ju en annan sak :)

Edit: Gilerahjärnan hann före ;)
Senast redigerad av Revilz den 15 augusti 2014, 17:19, redigerad totalt 1 gånger.
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
G_Craft
Elmoped

Inlägg av G_Craft »

Ja det din kompis säger är helt sant. Fordonet i detta fall är heltypsgodkänt och du får inte ändra något.
Användarens profilbild
GustafHolmgren
Elmoped

Inlägg av GustafHolmgren »

Som det står ovan, så får man inte egentligen. Om du lackar om den bryr dom sig nog inte, huvudsaken att den inte är trimmad och du har backspegel och en "bögläpp" och inte inflyttad skylt. Du kan ju kolla på mitt projekt, där ser du hur den ser ut och den är helt laglig, förutom lacken då ;)
Gurras Rieju heter den och finns under fliken Crossmoppar/motards i projekttråden.
"Svårt att leva, svårt att dö. Svårt att skita i en meter djup snö".

Kika in på mitt rrx projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=57193
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög

Inlägg av Freppefreak »

Men det bör väl vara ok om man bara sätter på CE-godkända saker och besiktar den? Tycker ja iaf
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

Freppefreak skrev:Men det bör väl vara ok om man bara sätter på CE-godkända saker och besiktar den? Tycker ja iaf
egentligen överdriver vi, känner många som har stylat sina moppar med all möjlig skit, det enda snuten bryr sig om, det är att du syns (har lampa, dom bryr sig inte så mycket om den är godkänd eller inte), regg, körkort.

edit: om du möjligen träffar på en besiktningsbuss, då är det värre.
Användarens profilbild
Snaxy
Elmoped

Inlägg av Snaxy »

gilerahjärnan skrev:
Freppefreak skrev:Men det bör väl vara ok om man bara sätter på CE-godkända saker och besiktar den? Tycker ja iaf
egentligen överdriver vi, känner många som har stylat sina moppar med all möjlig skit, det enda snuten bryr sig om, det är att du syns (har lampa, dom bryr sig inte så mycket om den är godkänd eller inte), regg, körkort.

edit: om du möjligen träffar på en besiktningsbuss, då är det värre.
Okej, tack för alla svar :)
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög

Inlägg av Bullwinkle »

Så länge du inte förändrar saker som berör helfordonsgodkännandet, det vill säga motorprestanda, bromsar och hjuldimensioner och elsystem.

sedan om du lackar om byter blinkers, mm, som är CE-godkänt så kan du byta ut halva moppen.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Som Gilerahjärnan var inne på så var även min gamla Rieju reggad som flerfärgad, och har besiktigat den i 3 olika färger utan några som helst problem ;) Blå (original), helsvart, vit/svart..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar