str8 baklampa med blinkers montering hjälp

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
rocklerduvet
Elmoped

str8 baklampa med blinkers montering hjälp

Inlägg av rocklerduvet »

Har ingen aning om hur jag ska montera den baklampan och då menar jag vilka kablar som ska gå vart behöver hjälp och tack på förhand :)
Användarens profilbild
EvoBeam
Elmoped

Inlägg av EvoBeam »

Du borde skriva vilken moped det gäller för det första, då kan någon eventuellt hitta ett kopplingsschema till ditt elsystem. Lampan borde ha någon form av instruktion som säger vilken sladd som gör vad?

Dessutom vet du (om du inte redan haft isär allt) vart varje sladd går när komponenterna sitter kvar, dvs. höger/vänster blinkerssladdar samt baklampans egna sladdar för bromsljus etc.
rocklerduvet
Elmoped

Inlägg av rocklerduvet »

Derbi drd racing 07 och vet vart kablarna till baklampa vänster / högerblinkers är men det finns inte lika många kablar att koppla till och hur vet jag vilken som är broms ljus av dem
Användarens profilbild
EvoBeam
Elmoped

Inlägg av EvoBeam »

rocklerduvet skrev:Derbi drd racing 07 och vet vart kablarna till baklampa vänster / högerblinkers är men det finns inte lika många kablar att koppla till och hur vet jag vilken som är broms ljus av dem
Bromsljlus kan du kontrollera med en multimeter tex. Då kollar du bara vilken som har konstant volt (positionsljus) och vilken som ger volt när du håller in bromsen (dvs. bromsljus).

Lyckades inte hitta något kopplingsschema tyvärr.
Skriv svar