Dåligt för moppen?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
theada
Elmoped

Dåligt för moppen?

Inlägg av theada »

Tja! Tog precis bort luftpluggen och sen tidigare är v ringen dragen, moppen går bra men jag undrar om motor kan skadas om man inte gör något efter att haft tagit bort strypningarna?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Tar man bort luftpluggen får mopeden mera luft och då behövs även mera bensin så ja, du måste byta munstycke.
theada
Elmoped

Inlägg av theada »

Hampu skrev:Tar man bort luftpluggen får mopeden mera luft och då behövs även mera bensin så ja, du måste byta munstycke.
Det är min första moppe och är nybörjare när det gäller att mecka, är det svårt att byta munstycke? Hur lång tid tar det ungefär?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

theada skrev:
Hampu skrev:Tar man bort luftpluggen får mopeden mera luft och då behövs även mera bensin så ja, du måste byta munstycke.
Det är min första moppe och är nybörjare när det gäller att mecka, är det svårt att byta munstycke? Hur lång tid tar det ungefär?
Det tar inte särskilt lång tid, dock skulle jag säga att det är mera värt att ha kvar pluggen i mopeden eftersom du inte behöver mera luft (du har ju ändå inget trim på mopeden så den kommer ändå gå lika fort med eller utan pluggen) + att det kommer dra mera bensin ifall du kör utan pluggen.
theada
Elmoped

Inlägg av theada »

Hampu skrev:
theada skrev:
Det tar inte särskilt lång tid, dock skulle jag säga att det är mera värt att ha kvar pluggen i mopeden eftersom du inte behöver mera luft (du har ju ändå inget trim på mopeden så den kommer ändå gå lika fort med eller utan pluggen) + att det kommer dra mera bensin ifall du kör utan pluggen.
vad tycker du jag borde göra för att få bättre axx/toppfart
Skriv svar