DRD PRO "Ljuddämpare"

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
OliverG
Elmoped

DRD PRO "Ljuddämpare"

Inlägg av OliverG »

Hejsan.

Jag har en Derbi drd pro 06:a.

Och jag har en ljuddämpare av denna typ: http://www.twostroke.se/product.asp?product=32898

men det är något slags lager som tätar ihop röret, som en slags pappers lager ska jag ta bort det så min andra ljuddämpare får platts?
Senast redigerad av OliverG den 9 juli 2014, 18:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Jo det är bara en packning den går att ta bort, men fixa rubriken och läs reglerna.
OliverG
Elmoped

Inlägg av OliverG »

rärox skrev:Jo det är bara en packning den går att ta bort, men fixa rubriken och läs reglerna.
Så jag ska bara pilla bort packningen? alltså då kommer orginal röret sitta löst om jag byter tillbaka sen.

men kommer moppen låta mera med leovince ljuddämparen? eller vad kommer förändras?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

OliverG skrev:
rärox skrev:Jo det är bara en packning den går att ta bort, men fixa rubriken och läs reglerna.
Så jag ska bara pilla bort packningen? alltså då kommer orginal röret sitta löst om jag byter tillbaka sen.

men kommer moppen låta mera med leovince ljuddämparen? eller vad kommer förändras?
Ifall det är en plugg i originaldämparen kommer mopeden gå fortare (du måste även bestycka förgasaren) och ifall originaldämparen inte har någon plugg som kommer ljudet vara enda skillnaden.
OliverG
Elmoped

Inlägg av OliverG »

Hampu skrev:
OliverG skrev:

Ifall det är en plugg i originaldämparen kommer mopeden gå fortare (du måste även bestycka förgasaren) och ifall originaldämparen inte har någon plugg som kommer ljudet vara enda skillnaden.
Men när jag ska sätta på den nya ljuddämparen så är det typ som "glapp" att det känns som om det måste till något för att det inte ska läcka ut, alltså från kröken till ljuddämparen :?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Jag vet inte och orkar inte bry mig om ditt problem mer än såhär eftersom du inte ens läst reglerna (verkar det som).
OliverG
Elmoped

Inlägg av OliverG »

Hampu skrev:Jag vet inte och orkar inte bry mig om ditt problem mer än såhär eftersom du inte ens läst reglerna (verkar det som).
Nöjd nu?
Skriv svar