Tja! för några dagar sen så bytte jag vev,ramlager,alla packingar, nästan alla packboxar och kolvringar.
när jag hade kört 3-4 väldigt lugna mil så började moppen gå konstigt den varva ostadigt och varv talet stämde inte riktigt överens med hur fort moppen gick det var som jag åkte och tryckte in kopplingen lite så jag stannade och sen när jag skulle starta så fans det ingen komp och hörde något slags skrap ljud jag börja gå hem och kände på kicken lite då och då och i bland va det lite komp ibland ingen alls men sen kändes kicken nästan som den brukar va så jag testade kick och den gick i gång och gick som vanligt.
när jag kom hem så va kompen normal igen.
jag har en Derbi med gamla motorn och airsal 70cc racing, 21mm förgasare och doppler vev och lite annat.
någon som vet va det var för fel? vad tycker ni jag ska göra?
Senast redigerad av DerbiLukaZ98 den 3 juli 2014, 23:08, redigerad totalt 1 gånger.
Nu är det ingen komp alls och ingenting händer när jag rullar moppe. Jag tog bort cylindern och allt såg fint ut och men när jag kick så rör inte Veven och kolven sig. Någon som har någon ide.
Om du tappar kompet helt skulle du definitivt se det på kolven om du haft isär.
Det rör sig alltså inte när du kickar, och inte när du rullat, MED växel i?Antingen är det kicken, eller så är det något i transmissionen som sitter löst. Kan va så att du glömt en krysskil eller något så ett drev slirar på en axel. Är det så, kör inte en meter till för du kommer sabba delarna. Riv isär och kolla vart det sitter löst.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tja skulle bara säga att jag hitta fel på moppen det var att drevet på vev axeln (bakom kopplingskåpan) hade låsnat. Hade blivit gäng paj på muttern :p
DerbiLukaZ98 skrev:Tja skulle bara säga att jag hitta fel på moppen det var att drevet på vev axeln (bakom kopplingskåpan) hade låsnat. Hade blivit gäng paj på muttern :p
Då hade jag rätt! Det som kallas för primärdrevet.