Har hört tidigare att folk har klagat på att mk röret är rätt så högvarvigt. Pröva att dreva ner 1 eller 2 taggar fram så borden den gå upp lättare på lågvarven. Annars är det öva som gäller. Det är enklast att börja att göra wheelies i en lite lutande backe och sedan börja med ringar.Derbendan skrev:Jag har en Derbi Senda xtream 06 och har köpt ett metrakit thrower ALU rör eftesom det är ett lågvarvs rör och därmed lätt att stunta med! Men den gör att lågvarvs effekten bara blir sämre än original men sen kommer det en ketchup effekt vid höga varv. Jag läste en guide där det stod att röret ska ge effekt från allra första början men min bara går dåligt ända tills jag får upp varven och då kommer en ketchup effekt. Då det är väldigt jobbigt att stunta med höga varv! Jag har endast bytt huvudmunstycke till 10 stl större och även provat både mindre och större men verkar inte funka ändå! Den går väldigt segt upp i varv tills effekten kommer och då drar de hela vägen! Så jag undrar vad jag ska göra för att få bättre lågvarvs effekt efftersom den är OMÖJLG att få upp utan väldigt höga varv, för vid låga varv orkar den nästan ingenting.
Originalröret är konstruerat för att ge en snäll och lättkörd motorkaraktär. Trimröret är avsett att ge mer effekt, och när man tar ut mer effekt ur en liten tvåtaktare är lågvarvsprestandan det första man fullständigt dödar.Derbendan skrev:...hur kan den gå sämre iblågfart än när den var orginal...