Westman15 skrev:Airsal 73cc alu cylinder
Dellorto 21mm black racing förgasare
Tecnigas e-NOX avgassystem
~14-53 drevning
Blir en riktigt bra effekt!
Löns inte ett Metrakit Sport Production 71cc eller airsal 80 racing iställe?:)
Måste man byta vev för airsal 73? ^^ Och jaa.. Dessutom står det att cylindern inte är hållbar?
Vad menar du med inte hållbar? Vart står det?
Många underskattar vevens hållbarhet. Du får känna på veven helt enkelt, glappar den upp och ner så bör den bytas ifall du trimmar. Det är okej om den glappar lite sidleds. Om du har originalvev så bör du byta ifall du ska ha 80cc. 70/73cc klarar veven om den är i bra skick, vilket din bör vara om det är en -12a.
När det kommer till vilken cylinder du ska ha så kan bara du själv bestämma. Men kom ihåg det jag sagt och att även byta förgasare samt rör (eller plugga ur org rör) om du trimmar så pass hårt!
pollini guss, barkit 80cc eller mhr replica. 24-28mm fögg med passande insug, 14-52 drevning och yasuni r2/r3 kommer gå riktigt fint! men skulle rekommendera att byta vev
Westman15 skrev:Vad menar du med inte hållbar? Vart står det?
Många underskattar vevens hållbarhet. Du får känna på veven helt enkelt, glappar den upp och ner så bör den bytas ifall du trimmar. Det är okej om den glappar lite sidleds. Om du har originalvev så bör du byta ifall du ska ha 80cc. 70/73cc klarar veven om den är i bra skick, vilket din bör vara om det är en -12a.
När det kommer till vilken cylinder du ska ha så kan bara du själv bestämma. Men kom ihåg det jag sagt och att även byta förgasare samt rör (eller plugga ur org rör) om du trimmar så pass hårt!
Lycka till!
Det står på twostroke att Airsals 73cc inte kan jämföras med dyrare cylindrar i hållbarhet typ.. Aaa okej men är inte Metrakits Sp3 något att ha?:) har förstått att den ska vara ganska hållbar och ge bra effekt? Ett av de vassaste midrace?:)
lasshe skrev:pollini guss, barkit 80cc eller mhr replica. 24-28mm fögg med passande insug, 14-52 drevning och yasuni r2/r3 kommer gå riktigt fint! men skulle rekommendera att byta vev
Barikit 80cc och Malossi mhr är väl hyper cylindrar? Skulle inte orka byta tänding och det är väl ett måste med dom eller? Tack för tipsen
lasshe skrev:pollini guss, barkit 80cc eller mhr replica. 24-28mm fögg med passande insug, 14-52 drevning och yasuni r2/r3 kommer gå riktigt fint! men skulle rekommendera att byta vev
Barikit 80cc och Malossi mhr är väl hyper cylindrar? Skulle inte orka byta tänding och det är väl ett måste med dom eller? Tack för tipsen
barkit är inte en hyper cylinder inte mhr (replica) heller! nej du måste inte byta tändning!
lasshe skrev:pollini guss, barkit 80cc eller mhr replica. 24-28mm fögg med passande insug, 14-52 drevning och yasuni r2/r3 kommer gå riktigt fint! men skulle rekommendera att byta vev
Barikit 80cc och Malossi mhr är väl hyper cylindrar? Skulle inte orka byta tänding och det är väl ett måste med dom eller? Tack för tipsen
barkit är inte en hyper cylinder inte mhr (replica) heller! nej du måste inte byta tändning!
Aa kejj vilken av dom lirar bäst med yasuni r2? Eller är 700 spänn extra värt att lägga i ett r3 iställe? >:)
Har inte bestämt än Tror ja ska satsa på metrakit sp och köpa en ny vev och yasuni r2:D Bara pengarna som är problemet så få samla lite över sommaren nu
Har inte så bråttom direkt när jag fyller 15 i början på nästa år men man måste ju börja fundera i tid
Kör polini guss 80cc och mk thrower samt 14mm förgasare på min Senda. Gussen är rätt lågvarvig när man får den. Men enligt lennart finns det extremt mycket potential när man portar.
Pulze skrev:Kör polini guss 80cc och mk thrower samt 14mm förgasare på min Senda. Gussen är rätt lågvarvig när man får den. Men enligt lennart finns det extremt mycket potential när man portar.