Jag har inte pengar till att testa mig fram så mycket. Jag vill att någon med vivacity eller speedfight har samma setup och vet vad jag skall ha. Vilka kopplingsfjädrar osv. Jag testade precis moppen med zx, allt orginal förutom munstycket som är borrat upp till 70 när jag körde urpluggat org rör. Den gick som en dröm förutom att den går lite segt på låga varv, vilket gjorde det svårt att göra ringar. Ska självklart byta munstycke till 75-80, men vill köpa allt på samma gång så jag slipper betala frakten så många gånger.Hampu skrev:''Här hör man också folk säga fel ibland. Detta kan dem flesta redan, men jag tar upp det en gång för alla. RÄTT vikter ger bäst acceleration och topphastighet!'' Ifall du inte visste detta redan (antog det när du skrev ''jag vill stunta med det och även ha en topp på iaf 70-75 km/h.'')
Jag vet inte vad som är normalt på vivacity mopparna så råder dig att testa dig fram ifall du vill ha bästa resultatet
Rita sträck på ena remskivan och testa ett par vikter som du tror att kan vara lite väl lätta och ifall inte hela sträcket är utsuddat så ska du gå upp i vikt, blir det ännu mera färg kvar så är dom förmodligen för tunga(gå inte upp så mycket i vikt varje gång)
Finns säkert MYCKET effektivare sätt men detta lär funka
Vikter & kopplingsfjädrar påverkar inte ifall den går rent eller ejbenqipowaa skrev:Tror ni att det här skulle bli bra?
Gula fjädrar
8g vikter
leovince zx?
Tror ni den kommer gå rent och så då?
+ ett typ 80 munstycke.
Hampu skrev:Vikter & kopplingsfjädrar påverkar inte ifall den går rent eller ejbenqipowaa skrev:Tror ni att det här skulle bli bra?
Gula fjädrar
8g vikter
leovince zx?
Tror ni den kommer gå rent och så då?
+ ett typ 80 munstycke.
Sen kostar väl typ ett set med vikter ca 200kr? Lätt värt, så behöver du inte köpa fler när du ska ändra din setup senare! Sen måste du ju även testa dig fram med munstycke (du kan ju inte bara ta ett random som är större än org)