Trimma crossmoppe

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad

Trimma crossmoppe

Inlägg av Vagif »

Hej har en gilera smt 05. Vill att den ska gå fortare utan att köpa effektrör. Det finns en plug I mynningen men kan inte få ut dem två skruvarna som håller fast dem! :evil:
Finns det ngt annat sätt att få den snabbare? Den har ingen blindrör. Om jag tar av guldbrickan I förgasaren och "skorstenet på luftfiltret kommer den gå snabbare?
Och hur kan jag få ut dem två insexskruvarna? Har testat trycka för moder och fosterland men lyckas bara ta sönder insexsnyckeln.
Har också testat spruta avrostande medel men funkar fortfarande inte.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Testa köpa en bra insexnyckel, sen trycker du på ett järnrör så du får en hävstångskraft (sök upp det om du inte vet vad jag pratar om) då går det alltid, och din moppe kommer göra ca 70 brukar en urpluggad gilera gå i :)

Glöm bara inte att byta munstycke 10-15 strl större i förgasaren! Har du en guldbricka kan du testa ta bort den, borde ge lite, fast skorstenen kan du låta sitta kvar den ger ingen effekt till bara urpluggat!
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad

Inlägg av Vagif »

MisterDT50R skrev:Testa köpa en bra insexnyckel, sen trycker du på ett järnrör så du får en hävstångskraft (sök upp det om du inte vet vad jag pratar om) då går det alltid, och din moppe kommer göra ca 70 brukar en urpluggad gilera gå i :)

Glöm bara inte att byta munstycke 10-15 strl större i förgasaren! Har du en guldbricka kan du testa ta bort den, borde ge lite, fast skorstenen kan du låta sitta kvar den ger ingen effekt till bara urpluggat!

Omg tack! Efter 2 veckor av slitande äntligen. Jag som har A I fysik hur har jag inte tänkt på det hehe :oops:
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad

Inlägg av Vagif »

En till fråga bara. Kan jag byta mynstycke utan att ta ut förgasaren?
Och hur ska jag dra pluggen? Jag har ingen borr eller slipmaskin
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

För att byta munstycke behöver du ta bort förgasaren eftersom att munstycket sitter i flottörhuset!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
skier
Elmoped

Inlägg av skier »

Speedway skrev:För att byta munstycke behöver du ta bort förgasaren eftersom att munstycket sitter i flottörhuset!
Nej på en del mopeder kommer du åt utan att ta av hela förgasaren. Bara skruva loss understa delen på den så hittar du munstycket där.
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Ja, men det är nästan smidigare att ta bort förgasaren!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Skriv svar