Lampan på Derbi?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
noaheng
Elmoped

Lampan på Derbi?

Inlägg av noaheng »

Tjena jag undrar om någon vet vad derbis framlykta (cateye) är för modell? måste man speciall beställa den eller kan man köpa den i en vanlig matbutik.

Ps min hydralik olja läcker när det är varmt är det fel på packningen då ? och är det farligt ?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

Hydraulik oljan läcker i en moped... det var en ny det!
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

GurkMarmelad skrev:Hydraulik oljan läcker i en moped... det var en ny det!
Han kanske har monterat en grävskopa.
noaheng
Elmoped

Inlägg av noaheng »

meh :P så de ska droppa lite sådär ? men iaf vet ni vilken lampa det är i cateye lyktan på en Derbi sm extreme 06 ?
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög

Re: Lampan på Derbi?

Inlägg av pizza-bagarn »

noaheng skrev:Tjena jag undrar om någon vet vad derbis framlykta (cateye) är för modell? måste man speciall beställa den eller kan man köpa den i en vanlig matbutik.

Ps min hydralik olja läcker när det är varmt är det fel på packningen då ? och är det farligt ?
finns på twostroke.se såndär cateye
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ossian »

noaheng skrev:meh :P så de ska droppa lite sådär ? men iaf vet ni vilken lampa det är i cateye lyktan på en Derbi sm extreme 06 ?
Berätta var det droppar ifrån, de retar dig för att man inte har någon hydralikolja i en moppe utan väcellådsolja, tvåtaktsolja, framgaffelolja. Personligen så tror jag att det droppar vid framgafflen, stämmer det? Då måste du byta packboxarna där :D

+kolla på din lampa vad det är för någon, svårare än så är det inte :)
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
noaheng
Elmoped

Inlägg av noaheng »

det droppas från framgaffeln och där bak märkte jag idag. Precis vid framgaffeln där broms sladden går. och samma där bak vid svingen.
Skriv svar