Blandningsskruv helt inskruvad

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Kawazu
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 1 maj 2010, 20:16

Blandningsskruv helt inskruvad

Inlägg av Kawazu »

Min Jog R som jag i nuläget har 74 munstycke på vill inte reagera på luftskruven eller ja den reagerar men den går sämre om jag skruvar ut den och går bara bra med skruven helt inskruvad.

I övrigt har jag en cylinder som ska motsvara original ( gamla skar) effektrör och dragen v-ring.

Vad tror ni är problemet här? Får den för snålt med bränsle så det är därför den går dåligt när jag lättar på luftskruven eller får den för mycket?
Jag tycker då själv att den borde gå för magert då den går sämre när man släpper på med mer luft?
Användarens profilbild
FantaaZtique
Svårstartad skrothög
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 maj 2012, 23:38

Re: Blandningsskruv helt inskruvad

Inlägg av FantaaZtique »

Fel huvudmunstycke, den ska gå rätt okej med 1,5varv utskruvad.
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
Gasres97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 184
Blev medlem: 17 november 2013, 21:09
Ort: Partille

Inlägg av Gasres97 »

Är luftskruven inskruvad mer än 1,5 varv ut brukar lågfartsmunstycket va för stort
Kawazu
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 1 maj 2010, 20:16

Re: Blandningsskruv helt inskruvad

Inlägg av Kawazu »

FantaaZtique skrev:Fel huvudmunstycke, den ska gå rätt okej med 1,5varv utskruvad.
Åt vilket håll brukar det vara? För litet för stort?

Edit: Har även testat 70 och det var samma sak där. Har nu skruvat på 68 men får testa det i morgon då det är lite för sent nu.

Vid 70 så var stiftet väldigt mörkt brun, inte den här ljus oboy bruna man vill ha.
Användarens profilbild
FantaaZtique
Svårstartad skrothög
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 maj 2012, 23:38

Inlägg av FantaaZtique »

Mindre skulle jag säga.
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Det hänger inte ihop med huvudmunstycket. Det är lågfartsmunstycket som är fel! Du ska ha större lågfartsmunstycke!
Kawazu
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 1 maj 2010, 20:16

Inlägg av Kawazu »

Rexxy skrev:Det hänger inte ihop med huvudmunstycket. Det är lågfartsmunstycket som är fel! Du ska ha större lågfartsmunstycke!
Ok tack så mycket, bara att slänga iväg en beställning då :)

Är det någon fara att köra som det är nu?
Senast redigerad av Kawazu den 5 maj 2014, 12:57, redigerad totalt 1 gånger.
Kawazu
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 1 maj 2010, 20:16

Inlägg av Kawazu »

Har utforskat min förgasare (original) och det finns ju inget lågfartsmunstycke? Hur gör man då?
Hela mopeden blir skitslö om jag skruvar ut 1.5 varv ut.

Här en sprängskiss på hur det ser ut.

Www.twostroke.se/product.asp?product=31933
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Då är det en grundlig rengöring av förgasaren som gäller. Trucklyft och peta med stråltråd i alla kanaler som finns!
Kawazu
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 1 maj 2010, 20:16

Inlägg av Kawazu »

Suck, har ju inte ens kört 50 mil med skiten.
Skriv svar