Spärra gasen på Yamaha aerox-08

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Yamhaha08
Elmoped

Spärra gasen på Yamaha aerox-08

Inlägg av Yamhaha08 »

Hej nu är det så att jag har lust att trimma min moppe bara några km/h så jag kan dra alla orginalmoppar :wink:

Trimningen är inga problem men farsan är, har är riktig duktig på motorer och han testar min moppe ofta bara för han vet att jag kan trimma om jag vill.

Så undrar om man kan kan flytta tillbaka nålen på hastighetsmätaren eller spärra gasen så dom inte gör dom 7-8 extra km/h när han testar den. skriv gärna andra förslag som jag kan spärra hastigheten när han tester den, Blackbox är inget alternativ då han kommer märka att det går konstigt.

Visste inte om jag skulle placera tråden här eller på Motorfrågor-scooter så flytta den gärna om jag har placerat den fel :)
Senast redigerad av Yamhaha08 den 23 april 2014, 05:45, redigerad totalt 1 gånger.
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Skruv i gasvajern eller något sånt fanns det ju en tråd om, dock så kanske han märker det eftersom att man inte kan snurra runt handtaget lika mycket som innan :roll:
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped

Inlägg av -Filip »

Om han är duktig på motorer märker han nog tyvärr att mopeden är trimmad utan att kolla på hastighetsmätarn ;)
Yamhaha08
Elmoped

Inlägg av Yamhaha08 »

har testat lite och 5-7 KM/H är väldigt lite vridning på gashantaget så det bästa hade vart att spärra gasen på något sätt. han kommer inte märka att man kan vrida lite kortare på gashantaget det är jag helt säker på :)
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sammaboss »

En 30 moppe får väll gå i 42 o en eu i 52? Isånafall kanske den går lagligt ändå? :D
Yamhaha08
Elmoped

Inlägg av Yamhaha08 »

aa, fast det är ju olagligt att trimma även om den inte går över 52 och han kommer undra varför den helt plötsligt går snabbare, det bästa hade vart att spärra gasen/gaswiren på något sätt :)
Användarens profilbild
DerbiZebbe
Elmoped

Re: Spärra gasen på Yamaha aerox-08

Inlägg av DerbiZebbe »

Yamhaha08 skrev:Hej nu är det så att jag har lust att trimma min moppe bara några km/h så jag kan dra alla orginalmoppar :wink:

Trimningen är inga problem men farsan är, har är riktig duktig på motorer och han testar min moppe ofta bara för han vet att jag kan trimma om jag vill.

Så undrar om man kan kan flytta tillbaka nålen på hastighetsmätaren eller spärra gasen så dom inte gör dom 7-8 extra km/h när han testar den. skriv gärna andra förslag som jag kan spärra hastigheten när han tester den, Blackbox är inget alternativ då han kommer märka att det går konstigt.

Visste inte om jag skulle placera tråden här eller på Motorfrågor-scooter så flytta den gärna om jag har placerat den fel :)
Menar du något som det här? http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=50452
Bild
Yamhaha08
Elmoped

Inlägg av Yamhaha08 »

Aa, det kanske skulle funka om man kan dölja den lite mer, får hem moppen idag så ska kolla lite på den då :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Vill inte vara jävlig och tråkig men det är bättre om du övertalar föräldrarna att du vill ha moppen skriven på dig och att du själv kommer ta konsekvenserna om du blir stannad när du har trim på moppen. Då bygger du ett förtroende för föräldrarna. Trimmar du bara i smyg och dom senare märker det så blir dom arga och kommer troligtvis kolla din moppe mkt oftare, alternativt tar dom ifrån dig moppen.
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Persson97 skrev:Vill inte vara jävlig och tråkig men det är bättre om du övertalar föräldrarna att du vill ha moppen skriven på dig och att du själv kommer ta konsekvenserna om du blir stannad när du har trim på moppen. Då bygger du ett förtroende för föräldrarna. Trimmar du bara i smyg och dom senare märker det så blir dom arga och kommer troligtvis kolla din moppe mkt oftare, alternativt tar dom ifrån dig moppen.
Mycket visa ord ifrån Persson!

Lättare att övertala. Min storebror smygtrimmade sin (min far är också väldigt kunnig när det gäller motorer) och han fick ett helvete. Men efter mycket om och men fick han behålla det på men mellan där så fick han inte använda den på nästan ett halvår (hela hans sommar va ju typ förstörd).
Jag däremot hade ju inga problem att få bygga hyper haha, bara hänvisa till min bror och att det är samma straff, effektrör som twin cylindrar (2st cyllar)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Yamhaha08
Elmoped

Inlägg av Yamhaha08 »

Jag får väll se hur jag ska göra, men mina föräldrar är omöjliga att övertala så de är ingen ide :(
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

Om han drar v-ringen och har skruv i handtaget så kommer inte hans farsa märka nått ;)
Skriv svar