Derbi DRD Pro har inte alls samma kraft som förr?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Assarrr
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 4 november 2013, 18:44

Derbi DRD Pro har inte alls samma kraft som förr?

Inlägg av Assarrr »

Efter ett tag nu undertiden det har varit fint så har jag såklart kört en del. Jag har märkt att moppen inte har alls samma kraft.
Vilket jag har märkt pga att den bara toppar typ 60 nu, medans jag har kunnat komma upp i cirkus 75 innan och polarna har börjat dra om mig. :P
Det har egentligen kommit nu helt plötsligt och det känns bara som det blir sämre.
Har försökt googla men hittar inte några svar direkt.
Vad kan det vara? :)
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Kolv, kolvringar, membran, tjuvluft, (cylinder?) - kolla cylinderloppet efter repor (som du känner av markant)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Assarrr
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 4 november 2013, 18:44

Inlägg av Assarrr »

Sebbe-Tuning skrev:Kolv, kolvringar, membran, tjuvluft, (cylinder?) - kolla cylinderloppet efter repor (som du känner av markant)
Har letat efter tjuvluft och det är det inte, tvekar jag iaf på, har testat ta startgas där jag tror det är men det sker ingen skillnad. (Det är en del sprickor vid luftfiltret där det sätts ihop med förgasaren)
Jag ska kolla i cylindern imorn då, likaså membran. :)
Och vad är det jag egentligen ska kolla med membranen?(hur bör dom vara?) :P
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Gör det basiska först. Rengör filter och förgasare, smörj kedjan, kolla så inte bromsar ligger emot, hjullagerna hela? m.m.
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 augusti 2013, 18:09
Ort: Stockholm

Re: Derbi DRD Pro har inte alls samma kraft som förr?

Inlägg av Fillew97 »

Assarrr skrev:Efter ett tag nu undertiden det har varit fint så har jag såklart kört en del. Jag har märkt att moppen inte har alls samma kraft.
Vilket jag har märkt pga att den bara toppar typ 60 nu, medans jag har kunnat komma upp i cirkus 75 innan och polarna har börjat dra om mig. :P
Det har egentligen kommit nu helt plötsligt och det känns bara som det blir sämre.
Har försökt googla men hittar inte några svar direkt.
Vad kan det vara? :)
Jag skulle testa att sota röret! Det gjorde verkligen underverk på min moppe xD
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Re: Derbi DRD Pro har inte alls samma kraft som förr?

Inlägg av skier »

Fillew97 skrev:
Assarrr skrev:Efter ett tag nu undertiden det har varit fint så har jag såklart kört en del. Jag har märkt att moppen inte har alls samma kraft.
Vilket jag har märkt pga att den bara toppar typ 60 nu, medans jag har kunnat komma upp i cirkus 75 innan och polarna har börjat dra om mig. :P
Det har egentligen kommit nu helt plötsligt och det känns bara som det blir sämre.
Har försökt googla men hittar inte några svar direkt.
Vad kan det vara? :)
Jag skulle testa att sota röret! Det gjorde verkligen underverk på min moppe xD
Är det bäst att ta metoden med avfettningen eller bensin?
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 augusti 2013, 18:09
Ort: Stockholm

Re: Derbi DRD Pro har inte alls samma kraft som förr?

Inlägg av Fillew97 »

Är det bäst att ta metoden med avfettningen eller bensin? frågad av skier

Båda funkar väl ungefär lika bra.. Om du kan hantera bensin och eld på ett bra sätt så kan du väl testa bensin metoden 😎
Jag körde på den säkra sidan och tog avfettning
Senast redigerad av Fillew97 den 11 april 2014, 23:49, redigerad totalt 1 gånger.
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

kolla så avgaasporten inte är igenkleggad av all olja
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Assarrr skrev:
Sebbe-Tuning skrev:Kolv, kolvringar, membran, tjuvluft, (cylinder?) - kolla cylinderloppet efter repor (som du känner av markant)
Har letat efter tjuvluft och det är det inte, tvekar jag iaf på, har testat ta startgas där jag tror det är men det sker ingen skillnad. (Det är en del sprickor vid luftfiltret där det sätts ihop med förgasaren)
Jag ska kolla i cylindern imorn då, likaså membran. :)
Och vad är det jag egentligen ska kolla med membranen?(hur bör dom vara?) :P
Så att de tätat emot "ramen" eller vad man ska säga, titta upp emot en ljuskälla igenom hela membranet, ser du en glipa så byt läpparna.

Men jag gissar kolv, ringar eller och cylinder (allt ihop) är slut.
Bara att leta lite! Du har att göra nu under lovet :)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Assarrr
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 4 november 2013, 18:44

Inlägg av Assarrr »

Sebbe-Tuning skrev:
Assarrr skrev:
Sebbe-Tuning skrev:Kolv, kolvringar, membran, tjuvluft, (cylinder?) - kolla cylinderloppet efter repor (som du känner av markant)
Har letat efter tjuvluft och det är det inte, tvekar jag iaf på, har testat ta startgas där jag tror det är men det sker ingen skillnad. (Det är en del sprickor vid luftfiltret där det sätts ihop med förgasaren)
Jag ska kolla i cylindern imorn då, likaså membran. :)
Och vad är det jag egentligen ska kolla med membranen?(hur bör dom vara?) :P
Så att de tätat emot "ramen" eller vad man ska säga, titta upp emot en ljuskälla igenom hela membranet, ser du en glipa så byt läpparna.

Men jag gissar kolv, ringar eller och cylinder (allt ihop) är slut.
Bara att leta lite! Du har att göra nu under lovet :)
Haha, klart ;)

Tack för tipsen allihopa :)
Skriv svar