Undvika polisen med trimmad moppe!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
oscaee
Svårstartad skrothög

Undvika polisen med trimmad moppe!

Inlägg av oscaee »

Jo som rubriken lyder hur hindrar man att locka till sig snuten har en slider med zx rör o lättare vikter osv grejen är att som dom flesta förstår så vill jag inte torska igen hur undviker man polisen bäst o inte lock till sig dom i onödan?
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Kör inte som en idiot, där jag bor i sollentuna skiter polisen i moppar. Dem vet att dem inte hinner ikapp :lol:
skier
Elmoped

Inlägg av skier »

Rangad skrev:Kör inte som en idiot, där jag bor i sollentuna skiter polisen i moppar. Dem vet att dem inte hinner ikapp :lol:
Ett tips är att inte bli för självsäker. Visst polisen kanske inte tagit er än men om dom verkligen vill ha er så tar dom er. Inget ni kan göra åt det.
Lindstr0m
Elmoped

Inlägg av Lindstr0m »

Rangad skrev:Kör inte som en idiot, där jag bor i sollentuna skiter polisen i moppar. Dem vet att dem inte hinner ikapp :lol:
fan så skönt! här i linköping drar snuten efter dig direkt, även om du ligger i 25 och puttrar..
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Typ samma som i Haninge, här kan man köra bakhjul förbi polisen men de bryr sig inte ett skit :S
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Kör med förnuft och acceptera hastighetsbegränsningarna.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Re: Undvika polisen med trimmad moppe!

Inlägg av G-son »

oscaee skrev:hur undviker man polisen bäst o inte lock till sig dom i onödan?
1: Kör lugnt och generellt lagligt.

2: Se till att moppen verkar vara laglig - så tyst som möjligt, allt lyse fungerar, blinkers används o.s.v.

Så länge du inte drar uppmärksamhet till dig kommer dom normalt sett inte stoppa dig om dom inte är ute specifikt för att ha kontroller och du råkar köra rakt förbi.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
oscaee
Svårstartad skrothög

Inlägg av oscaee »

G-son skrev:

2: Se till att moppen verkar vara laglig - så tyst som möjligt, allt lyse fungerar, blinkers används o.s.v.

Så länge du inte drar uppmärksamhet till dig kommer dom normalt sett inte stoppa dig om dom inte är ute specifikt för att ha kontroller och du råkar köra rakt förbi.

jag har bögläppen kvar och regplåt och en tnt 12a Sen har jag zx-r rör lättare vikter o dragen vring, sen blinkers ifram kvar också har inte framstänka eller bakspeglar men så länge jag bara kör lungt o fint så borde de väll gå bra?
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

oscaee skrev:
G-son skrev:

jag har bögläppen kvar och regplåt och en tnt 12a Sen har jag zx-r rör lättare vikter o dragen vring, sen blinkers ifram kvar också har inte framstänka eller bakspeglar men så länge jag bara kör lungt o fint så borde de väll gå bra?
Dra på vänster backspegel? Ser mer original ut även om det är lite fult
Skriv svar