Nu ligger det till såhär att jag kvaddade min kompis moppe tändningslås.. Ett nytt kostar 600. Jag har inge problem att betala tillbaks allt, Men hur ska man egentligen lösa betalningen. 50/50 eller är skyldig honom att betala allt?
om du tog sönder något i hans ägo så är det ju klart att du ska stå för kostnaden
Kanske lite dum fråga när jag tänker efter.. Men den var halvt sönder innan sedan krajade jag den helt, är det någon skillnad då?
om det fungerade innan så var det fortfarande du som tog sönder saken. snacka med din kompis istället för att fråga oss, han kanske är givmild och kör 50/50.
om du tog sönder något i hans ägo så är det ju klart att du ska stå för kostnaden
Kanske lite dum fråga när jag tänker efter.. Men den var halvt sönder innan sedan krajade jag den helt, är det någon skillnad då?
om det fungerade innan så var det fortfarande du som tog sönder saken. snacka med din kompis istället för att fråga oss, han kanske är givmild och kör 50/50.
Still.. så har jag inge problem med att betala tillbaks allt. Bara kul att veta om man ska beta allt eller en del men nu vet jag.
Enligt mig så betalar du tillbaks allt, eller efter vad ni kommer överens om, samt som en god vän så hjälper du till att byta tändningslåset, oavsett om det är svårt eller ej.
Inte värt att förlora en vän för man tjafsar om lite pengar, nu menar jag överlag och inte i ditt fall.