Börjar att berätta att jag hade problem med gasvajern så jag köpte en ny gasvajer.
När jag äntligen hade monterat ditt förgasaren igen och gasvajern. och så skulle jag starta mopeden så hade den högt varv så jag skruvade ner tomgången. Men nu när jag ger fullgas när jag kör så börjar bludra och dör
Men när man har friläge i så kan man ge fullgas och den varvar bra
Det hela beror ju rätt mycket på vilken del av packningen det är som gått av. Om det handlar om "örat" runt skruvhålet spelar det ingen roll för motorgången, det är ändå tätt, men när man drar åt skruvarna och har en packning som saknar den biten blir örat på insuget draget skevt eller avbrutet. Med andra ord, man vill ha hela packningar för att slippa alla typer av problem.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Valdemar skrev:Börjar att berätta att jag hade problem med gasvajern så jag köpte en ny gasvajer.
När jag äntligen hade monterat ditt förgasaren igen och gasvajern. och så skulle jag starta mopeden så hade den högt varv så jag skruvade ner tomgången. Men nu när jag ger fullgas när jag kör så börjar bludra och dör
Men när man har friläge i så kan man ge fullgas och den varvar bra
Någon som vet vad problemet kan vara?
jag kan inte heller ge full gas på min mt5a utan att den hackar och sen dör, det var så när jag köpte den. jag tror i alla fall att problemet på min är att munstycket är för litet. för det är precis som att man får soppatorsk när jag drar handtaget i botten