Rieju mrt strypning?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

steppan_ek
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 20 mars 2014, 16:52

Rieju mrt strypning?

Inlägg av steppan_ek »

hejsan, jag har en Rieju mrt och jag skulle vilja veta om det här är en strypning eller ej.
http://imgur.com/s7ftliw
Det enda jag vet är att det är något med luft att göra, är det onödigt eller ej? kan man täppa hålet eller ej?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Den tar en del av avgaserna tillbaka till luftburken för att de ska förbrännas igen. Onödigt att engagera sig i att göra något åt den då det knappt gör märkbar skillnad. Mrt har väl förövrigt en ecu-box tror jag det heter så du kan typ inte trimma den "snabbare" än ett visst antal rpm. Vill du trimma mer måste du byta tändsystem tror jag??
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Pelsnernels skrev:Den tar en del av avgaserna tillbaka till luftburken för att de ska förbrännas igen. Onödigt att engagera sig i att göra något åt den då det knappt gör märkbar skillnad. Mrt har väl förövrigt en ecu-box tror jag det heter så du kan typ inte trimma den "snabbare" än ett visst antal rpm. Vill du trimma mer måste du byta tändsystem tror jag??
Du måste byta ECU box, om det nu finns någon eftermarknads ostrypt, annars så är det väl tändsystem från AM6 som gäller.
steppan_ek
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 20 mars 2014, 16:52

Inlägg av steppan_ek »

Okej, bra att veta.
Jag har så stränga föreldrar så jag kan inte göra så mycket stora trimm på min moped, så jag försöker hitta småa och osynliga trimm istället.
steppan_ek
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 20 mars 2014, 16:52

Inlägg av steppan_ek »

Pelsnernels skrev:Den tar en del av avgaserna tillbaka till luftburken för att de ska förbrännas igen. Onödigt att engagera sig i att göra något åt den då det knappt gör märkbar skillnad. Mrt har väl förövrigt en ecu-box tror jag det heter så du kan typ inte trimma den "snabbare" än ett visst antal rpm. Vill du trimma mer måste du byta tändsystem tror jag??

skulle det märka någon skillnad om man skulle kapa av pluggen på mitten?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Kapa pluggen på mitten? plocka ur den helt istället, Eller menar du luftröret du skickade bild på? Nej tveksam på att det gör något alls.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
LuddeH98
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 15 juli 2013, 19:50

Inlägg av LuddeH98 »

du kan ju pugga igen blindröret och sedan svetsa igen det så lär den gå lite bättre, men ostrypt ecu är att rekomendera!
Söker ett aerox 03 orginalrör! Skicka ett pm om du har ett som du ska sälja! :)

Följ gärna mitt Aerox Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 177#597177
steppan_ek
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 20 mars 2014, 16:52

Inlägg av steppan_ek »

Pelsnernels skrev:Kapa pluggen på mitten? plocka ur den helt istället, Eller menar du luftröret du skickade bild på? Nej tveksam på att det gör något alls.
ja pluggen, den skulle redan har varit borta men får inte ta bort den, så därför undrade jag om man skulle borda kapa av den i mitten.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Pluggen borde du kunna knacka ut hela, men glöm inte att byta upp munstycket
Nels, Nels, Pelsnernels!
Skriv svar