Överkontrollerande farsa, trim?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Andreas Anderberg
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 9 november 2013, 15:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Andreas Anderberg »

Mina föräldrar var helt emot trim, men när morsan hamnade bakom mig i en lång uppförsbacke så körde hon om sen när jag kom hem så sa hon "ja vill du fixa så din moped går snabbare i uppförs backar så får du det".

Uppborrad plugg, 52 km/H räcker för mig iaf. Blir nog dock att plocka bort pluggen helt till sommaren :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Andreas Anderberg skrev:Mina föräldrar var helt emot trim, men när morsan hamnade bakom mig i en lång uppförsbacke så körde hon om sen när jag kom hem så sa hon "ja vill du fixa så din moped går snabbare i uppförs backar så får du det".

Uppborrad plugg, 52 km/H räcker för mig iaf. Blir nog dock att plocka bort pluggen helt till sommaren :)
52 är perfekt, det är max en EU får gå i :)
Alex.asplund
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 6 juli 2013, 11:03
Ort: göteborg

Inlägg av Alex.asplund »

hahahah min farsa vet ju inte om att jag kör trimmat eller så säger han inget bara, men nu så gick han och grannen ut i garaget och började varva med min moppe, så hör jag dom säga ojj vad trimmad den var men farsan sa inget till mig som tur va :shock:
stunt aerox

stage6 mk2 racing
motorforce evolution vev
19mm black racing
sportluft
stage6 pro replica
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

Vill man trimma så gör man det ändå. :roll:
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

moppenissen96 skrev:Vill man trimma så gör man det ändå. :roll:
känns endå rätt tråk att göra det på orginalröret för den sjunker ju en del i värde då :S
....
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

jag köpte min mope så körde jag orginal i 2 dagar och sedan drog jag pluggen, jag köpte sedan ett scr corse chrome och körde med det i hela sommaren med det, hon är emot att jag trimmar men hon förstog nog att jag skulle köra trimmat från början.
att din papp inte vill att du ska köra trimmat är fullt förståligt då du inte är mogen nog att köra i 70-80 kmh i sommras så var det en polare som körde ihjäl sig då han tappade kontroll i en korsning och det slutade med att han dog, han hade hjälm och allt men det hjälpte inte då.
http://st.nu/medelpad/timra/1.6285358-m ... i-sorberge
sedan dess har jag inte kört trimmat.
din pappa vill inte vara elak och förstöra för dig han vill bara att du inte ska kör ihjäl dig.
gör som din pappa och kör orginal.
du behöver inte köra 70-80 kmh för att ha roligt.
och om du åker fast så tappar din farsa körkortet med, jag tror inte han skulle vara så glad då, du får inte heller ta ditt körkort direkt då du blir 18 heller, och det vill du väll?
Då alla dina polare kommer i sina bilar så står du där med uppsjutet lämp
Quattro lyfe
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

FreZz skrev:jag köpte min mope så körde jag orginal i 2 dagar och sedan drog jag pluggen, jag köpte sedan ett scr corse chrome och körde med det i hela sommaren med det, hon är emot att jag trimmar men hon förstog nog att jag skulle köra trimmat från början.
att din papp inte vill att du ska köra trimmat är fullt förståligt då du inte är mogen nog att köra i 70-80 kmh i sommras så var det en polare som körde ihjäl sig då han tappade kontroll i en korsning och det slutade med att han dog, han hade hjälm och allt men det hjälpte inte då.
http://st.nu/medelpad/timra/1.6285358-m ... i-sorberge
sedan dess har jag inte kört trimmat.
din pappa vill inte vara elak och förstöra för dig han vill bara att du inte ska kör ihjäl dig.
gör som din pappa och kör orginal.
du behöver inte köra 70-80 kmh för att ha roligt.
och om du åker fast så tappar din farsa körkortet med, jag tror inte han skulle vara så glad då, du får inte heller ta ditt körkort direkt då du blir 18 heller, och det vill du väll?
Då alla dina polare kommer i sina bilar så står du där med uppsjutet lämp
i sverige kan inte föräldern bli av med körkortet för något deras barn gör, dock är det så i tex england. jag kommer inte åka fast är aldrig nån snut där jag bor och några bekanta har kört hyper mitt inne i stan flera år och bara åkt på böter
....
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

hempyyy skrev:i sverige kan inte föräldern bli av med körkortet för något deras barn gör, dock är det så i tex england. jag kommer inte åka fast är aldrig nån snut där jag bor och några bekanta har kört hyper mitt inne i stan flera år och bara åkt på böter
om mopen står på din far så tappar han körkortet om du åker fast med trimmad moped.
Din far kommer då bli anklagad för "Tillåtande av olovlig körning" för då du trimmar en moped så räknas det som lätt mc och det har du inte körkort för, då kan ha tappa körkortet i upp till 6 månader
Du kan ju gå och fråga Järnet60 om du vill det.
"jag kommer aldrig åka fast" med den attityden så skulle jag aldrig någonsin låta dig köra trimmat.
och att några andra har kört hyper eller kör trimmat, det skiter föräldrarna i för dom bryr sig inte lika mycket om någons annan barn, dom bryr sig om sitt eget barn
Quattro lyfe
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

FreZz skrev: om mopen står på din far så tappar han körkortet om du åker fast med trimmad moped.
Din far kommer då bli anklagad för "Tillåtande av olovlig körning" för då du trimmar en moped så räknas det som lätt mc och det har du inte körkort för, då kan ha tappa körkortet i upp till 6 månader
Du kan ju gå och fråga Järnet60 om du vill det.
"jag kommer aldrig åka fast" med den attityden så skulle jag aldrig någonsin låta dig köra trimmat.
och att några andra har kört hyper eller kör trimmat, det skiter föräldrarna i för dom bryr sig inte lika mycket om någons annan barn, dom bryr sig om sitt eget barn
Om det endast är brottsrubriceringen tillåtande av olovlig körning så är det inte säkert att han blir av med körkortet, chansen finns dock om han har blivit straffad för andra trafikbrott eller narkotikabrott etc och kan anses vara olämplig i trafiken.

Förra året fick jag tillåtande av olovlig körning - dagsböter på 1500 om jag minns rätt(var fortfarande student med låg inkomst) och en prick på körkortet som sitter i två år.
17-åring som körde en bil med mig som passagerare.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

men vf göra en tråd om detta? du har 2 val
trimma eller inte trimma
du väljer inte någon annan får du inte så gör det i smyg bara
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar