Stunt setup

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Gummiapan
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 24 augusti 2013, 15:00

Stunt setup

Inlägg av Gummiapan »

Hej jag har en Derbi Senda xrace 05 som jag hade tänkt stunta lite med mest köra på bakhjulet. Och undrar vad för setup ni rekommenderar jag hade tänkt
Metrakit thrower större munstycke och byta drev.
Men vad gör drev ska jag ha? Och kommer det bli någon skillnad om jag sätter på en 17mm förgasare?
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Re: Stunt setup

Inlägg av Pulze »

Gummiapan skrev:Hej jag har en Derbi Senda xrace 05 som jag hade tänkt stunta lite med mest köra på bakhjulet. Och undrar vad för setup ni rekommenderar jag hade tänkt
Metrakit thrower större munstycke och byta drev.
Men vad gör drev ska jag ha? Och kommer det bli någon skillnad om jag sätter på en 17mm förgasare?
tömt orginal rör för bäst botten drag, kör orginal dreven, barikit/airsal 70cc
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

urpluggat elr metrakit+större munstycke, 12-65 elr 11/53 skulle jag kört på. Större förgasare behövs inte :)

har kört med urpluggat och 11/12-53 på mina stuntmoppar och har fungerat utmärkt till både stora och små circles och får upp den i vilken växel ja vill :). Om du vill ha små snabba circles är det snäppet bättre med 12-65.

mer behövs inte, lycka till ;)
Skriv svar