Tja, jag har sökt runt men inte hittat något så jag tänkte fråga om det gör någon ljud skillnad när man byter ljuddämpare från original till dämpare som som sitter på trimrör. Har urpluggat original rör så jag vill få det mer 2 takts liknande ljudet lite mer skarp ljud och inte så dovt
Asså jo jag vet att kröken gör mest. Så det gör det verkligen skillnad byter ljuddämpare för folk säger att den inte gör. Har också sökt runt på youtube och sökt på skillnaden när man byter men hittade inget
Fillle skrev:Tja, jag har sökt runt men inte hittat något så jag tänkte fråga om det gör någon ljud skillnad när man byter ljuddämpare från original till dämpare som som sitter på trimrör. Har urpluggat original rör så jag vill få det mer 2 takts liknande ljudet lite mer skarp ljud och inte så dovt
Jag har gjort just detta, Original rör med original ljuddämparen innan sen tog jag bort den och modda dit en Leovince v6 ljuddämpare, ljudmässigt i princip samma låter lite bättra på tomgång och när man kör låter det gämnare, dock gav det bättre acc då v6 dämparen har hål raktigenom, men ljudmässigt räkna dig ingen speciell skillnad om du inte har trim-krök med
aja det verkar göra så lite skillnad så jag tor att jag skiter i detoch lägger pengarna på annat. Och förresten vet ni vad det är för skillnad om man har packat ljuddämparen och om ullet har brunnit? för jag har en Aprilia sx 50 och det är en av ljuddämparna som man måste ta vinkelslipen och öppna med för att komma in villket betyder att man måste svetsa igen och det orkar man ju inte. jag tror att mitt ull har brunnit för det är något slags ekande ljud. Undrar om det ska va så?
Ljuddämpare som inte går öppna har vanligtvis ingen ull, så antagligen har du den typen där olika stora kammare, smala rör etc. används för att dämpa ljudet istället för ull. Men med det sagt, dämpare avsedda gör att ha dämpull dämpar mycket dåligt när ullen försvunnit eller dränkts i olja/sot.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.