Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Är så på min med iaf, men på min kompis så står där inget förutom motornumret !Bergsten skrev:Kolla lite på blocket om du hittar en särskild symbol och ett nummer, har för mig att det står "AM6 "symbol" blablabalbaablabalbablal" nånstans på mitt block, typ vid förgasaren någonstans...
Om det står AM6 på den så är det mest troligt en am6a, står am5... u get it
nej ?Nicke_95 skrev:Rieju Mrx med power up motorn har bara 5 växlar
Tobinmountain skrev:Det står AM6 på blocket under förgasaren så det måste vara det. Men nu till det viktiga, hur fixar jag detta? Måste jag klyva motorn för det?
Ledsen att jag tar upp en gammal tråd, men min AM6:a har bara 5växlar men axeln för framdrevet är detsamma som dom 6 växlade. Dessutom känns det samma när jag trycker upp växelspelen som för en annans 6växlade AM6:aKarlssoN^ skrev:Tobinmountain skrev:Det står AM6 på blocket under förgasaren så det måste vara det. Men nu till det viktiga, hur fixar jag detta? Måste jag klyva motorn för det?
Om du inte får i sista växeln så kommer du nog få behöva klyva för att den sista vxl skall fungera.
Det enda jag kan tänka mig har hänt är att kuggarna på drevet är borta, men då skulle det bara varva och inte driva när du växlar upp.
Det sitter nog en Am5 Växellåda i motorn.
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!