Tja
Har klyvt motorn och bytt till en ny vev, och nu när jag sätter på cylindern blir det så här: http://minfil.org/F6Kcdcbfb8/VIDEO0010.3gp
Efter halva filmen så lutar jag cylindern 2mm typ, och då går den helt perfekt?
Vettefan vad det kan vara, när jag har cylindern o kolven i handen o testar hur den går, så ser jag inget som skulle kunna göra att den fastnar?
Sedan är det så att om man tar i som fan så går den runt, men det kommer ju gå sönder om jag monterar ihop den så här, så det tänker jag inte göra..
Några idéer?
MVH Svennis
naj du skojar.. tänkte änna det, eftersom när jag skulle sätta på lilla blockhalvan fick jag inte ner den hela vägen, så jag fick PRECIS i skruvarna och korsdrog så att jag liksom pressade ner blockhalvan, så den snurrade lite segt efter det :/ Men centrerad är den ju, så vad kan vara fel då?
nepp, värmde inte heller för länge
Men hade ju som sagt problem vid monteringen av lilla blockhalvan, och fick pressa ner den genom att korsdra skruvarna, men det kändes inte som några problem alls, dock så blev veven relativt trögsnurrad efter det, men snurrar man på svänghjulet så känns det inte av längre..
men varför blir det så? veven är centrerad, så det känns inte som att den kan sitta fel? för den ska sitta PRECIS i mitten av blockhalvorna va?
Jag skulle fundera över hur rak veven är efter att blocket har tvingats ihop. Rätt känsliga grejer...
Har inte brytt mig om att kolla filmen. Man laddar inte ner filmer för att nån behöver hjälp på forum, i bästa fall orkar man klicka på en youtubelänk.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
G-son skrev:Jag skulle fundera över hur rak veven är efter att blocket har tvingats ihop. Rätt känsliga grejer...
Har inte brytt mig om att kolla filmen. Man laddar inte ner filmer för att nån behöver hjälp på forum, i bästa fall orkar man klicka på en youtubelänk.
Såså, snacka inte för alla på forumet nu, tror nog folk kollar filmer man lägger upp
Tog det försiktigt och korsdrog, samt helt ny vev, så tror inte den är skev dock
dock måste du ju centrera veven, så den hamnar mitt i vevhuset. Om veven hamnar lite för mycket till vänster tar den i ena blockhalvan och låser veven.
KarlssoN^ skrev:dock måste du ju centrera veven, så den hamnar mitt i vevhuset. Om veven hamnar lite för mycket till vänster tar den i ena blockhalvan och låser veven.
Har inte kollat på videon dock.
Som jag sa förut så är den exakt i mitten, och det antar jag att den ska vara va?
80% utav alla på forumet kollar nog ej filmen. Vem vill ladda ner en film ens? Lägger du den på tuben så kommer de va fler som kollar. Bara så du vet.
okok. Här: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GBQduBIj ... e=youtu.be[/youtube] har ni filmen. vid ungefär halva filmen lyfter jag ena sidan av cylindern 2-3mm, och då går den perfekt som ni ser. Sen sista sekundrarna släpper jag igen och den fastnar :/
Plocka av kolven, sätt tillbaka cylindern och testa igen. Kolla ner genom cylindern och försök se vad som kan ta emot. Ibland kan man t.ex. få problem med att den del av cylindern som går ner i vevhuset tar emot vevpartiet. Sällsynt, men använder man annat än originaldelar finns det alltid en risk att någon gjort en tankevurpa vid ritbordet, eller tillverkat nått fel av andra orsaker.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
G-son skrev:Plocka av kolven, sätt tillbaka cylindern och testa igen. Kolla ner genom cylindern och försök se vad som kan ta emot. Ibland kan man t.ex. få problem med att den del av cylindern som går ner i vevhuset tar emot vevpartiet. Sällsynt, men använder man annat än originaldelar finns det alltid en risk att någon gjort en tankevurpa vid ritbordet, eller tillverkat nått fel av andra orsaker.
monterat kolv och cylinder 5 gånger med samma resultat, så det sitter rätt.
testat även att montera utan kolvringar, och då fastnar den fortfarande.
När jag tagit av kolven och cylindern ser jag inga märken alls någonstans, och jag kan föra kolven genom cylindern med god marginal .. så jag vettefan. :/