slider vs aerox

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
mrpalo
Elmoped

slider vs aerox

Inlägg av mrpalo »

jaha snart dags för moppe då fyller 5 febrari och jag undrade bara vilken moppe ska man skaffa , går aerox mycket sämre original än slider hade inte tänkt å stunta nå men undrade bara om det var nån stor skillnad mellan dom två ???
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

slider är luft kyld aerox är vattenkyld. vatten kyler bättre. aerox har mindre plats för benen och på de gamla får man ej ha passagerare! aerox är lite tyngre än sliders också. men aerox har väll bättre trimmöjligheter.

både har sina plus och minus
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiAndreas »

Jag skulle säga att dom är ungefär samma i motorn, Yamaha är väldigt lätt-mekade, har själv en slider, har mkt kontroll när jag är ute å kör, väldigt lätt att meka med, om du bestämmer dig för att trimma så är det väldigt lätt att göra med Yamaha, min polare har en aerox som jag brukar meka med, enligt mig är den lite tyngre och lite jobbigare fästen till kåpor och sånt, när jag test kör den tycker jag den känns väldigt tung och klumpig, dock är marknaden för aerox större än slider, men dom kostar ungefär lika mkt, tycker du borde köra på en Slider, då räcker det med dragen v ring så kan du stunta hur mkt du vill typ, en i min närhet har en slider med endast dragen v-ring, han gör hur många ringar han känner för osv. Slider väger ca 75-80kg, aerox 90-95kg.
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Skriv svar