när man ska köra iväg så typ dör den så får man pumpa till gasen så kommer den upp i varv igen sen när man ligger i ca 45km/h och tar fullgas så hackar den o sjunker lite i varvet, behöver jag större munstycke?
kör just nu med sportluftfilter och annat rör, har strl 80 i munstycke som är original
(bytte tillbaks till den halvkassa 80cc,n xD)
Senast redigerad av kymco rider den 29 november 2013, 07:37, redigerad totalt 1 gånger.
när man ska köra iväg så typ dör den så får man pumpa till gasen så kommer den upp i varv igen sen när man ligger i ca 45km/h och tar fullgas så hackar den o sjunker lite i varvet, behöver jag större munstycke?
kör just nu med sportluftfilter och annat rör, har strl 80 i munstycke som är original
Yes bara o byta upp o testa dig fram, ska alltid sätta i ett större munstycke när man sätter på sportfilter o effektrör
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3
Du har väl spärrat av din cdi? Annars kmr den inte över 45 även om du sätter på 75 cc, annars så brukar 4t axxa segt men det känns inte som dom slutar axxa, testa pumpa längre...
Men låter som cdin för dom brukar hacka då och man känner att dom har mer att ge
har nu strl 102 i munstycke och tycker fortfarande att den går lite dåligt dock lite bättre men inte mycket, stiftet är väldigt ljusbrunt behöver jag ännu större? låter inte rimligt när allt annat är original förutom luftfilter.
kymco rider skrev:har nu strl 102 i munstycke och tycker fortfarande att den går lite dåligt dock lite bättre men inte mycket, stiftet är väldigt ljusbrunt behöver jag ännu större? låter inte rimligt när allt annat är original förutom luftfilter.
Så allt är original utom sportluftfilter? Hur många storlekar har du bytt upp?
glömde säga att jag har en 1000rpms tryckfjäder och lite hårdare kopplings fjädrar men hade de oxå innan jag bytte till större cylinder men ska testa med original o se om de gör nån skillnad