Går dåligt efter cylinderbyte (4t)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
kymco rider
Elmoped

Går dåligt efter cylinderbyte (4t)

Inlägg av kymco rider »

Tjena va tvungen att byte till original cylinder då både 72cc och 80cc gick åt skogen, metallen smälte vid kolvbulten så det blev fina skåror i båda cylindrarna.
och nu har jag monterat en 50cc dock hade jag inte ny topppackning så kan va den men har beställt ny, när man ska köra iväg så har den ingen kraft alls känns som den ska ge upp typ. går max i 30km/h.
om nån kanske vet vad felet är så släng gärna en kommentar :)

PS: kan va topppackningen men vill höra vad ni tror, det är en fyrtaktare.

mvh kymcorider
kymco power
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Inställd?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
kymco rider
Elmoped

Inlägg av kymco rider »

har testat 2 olika förgasare och ställt in dom samt ställt in ventiler och tändningen rätt, har även kollat insugspackningar och vacuumslangen.
men ska testa med en ny topppackning imorgon så hoppas det hjälper :P
kymco power
kymco rider
Elmoped

Inlägg av kymco rider »

Okej nu har jag bytt cylinderpackningar, kamkedjespännar packningen, insug/insugspackning, testat med sportluftfilter och original boxen, original cdin, original munstycke, annat tändstift, annan tändhatt men blir fan inte klok på vad felet kan va xD kan ju inte va nåt elfel då det funkade utmärkt med dom andra cylindrarna.

känns som att tändningen står fel men har kollat den noga och den står så rätt man kan komma, men ska testa med en annan förgasare o sänka/höja nålen vilket man inte kan i den nuvarande (original)
kymco power
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

allmänt dålig cylinder kanske :P
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

det är en 4takt han snackar om nu, så tror inte det är något fel på cylindern, där emot toppen, vad har du för luftfiltet? dom brukar vara jäkligt kännsliga med luften
kymco rider
Elmoped

Inlägg av kymco rider »

har ett biltema sportluftfilter funkade perfekt till 80cc,n men har testat med luft boxen oxå utan bättre resultat även utan luftfilter, toppen va samma till både 72cc,n och 80cc,n så tror inte den är kass för den funkade bra den oxå
kymco power
kymco rider
Elmoped

Inlägg av kymco rider »

bytte tillbaka till den halvkassa 80cc,n men nu är den perfekt instäld och går fint :)
kymco power
Skriv svar