Får man trimma i norge?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Alyzzzer
Kinaraket

Får man trimma i norge?

Inlägg av Alyzzzer »

Hej!

ska förmodligen flytta till norge till sommaren och undrar bara om moppe reglerna är annorlunda där. Är de det?

Mvh Alyzzer
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

googla?
Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Med svensk moppe är det svenska regler som gäller. Alltså får du inte trimma din svenska moped där.

Norska mopeder kräver registreringsskylt (På alla) och dom får man inte heller trimma. så svaret på din fråga är, Nej. :wink:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Sök för guds skull.

Vet dock att de är olagligt att trimma i Norge, och att du måste vara 16 för och få köra.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

haha jag sökte på google men hitta inget vettigt svar!

okej tack rexxy!
Juppe
Extra Varnad

Inlägg av Juppe »

Fattar inte varför ni blir så sura när han ställer en fråga, det här är ju trots allt ett moppe forum eller hur? Då är det till att ställa frågor och han kanske tänkte att någon kunnig visste något om norska mopperegler.

jävla pajaser
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Juppe skrev:Fattar inte varför ni blir så sura när han ställer en fråga, det här är ju trots allt ett moppe forum eller hur? Då är det till att ställa frågor och han kanske tänkte att någon kunnig visste något om norska mopperegler.

jävla pajaser
Faktiskt sant!

och seriöst ni skriver googla på de. länka gärna någon hemsida som svarar på min fråga om ni hittade det!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Trimma får man nog göra. Däremot inte köra på allmän väg efteråt... :wink:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Erik_ skrev:Trimma får man nog göra. Däremot inte köra på allmän väg efteråt... :wink:
Jaja, detaljer. Folk vet vad jag menar! 8)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Ja nu är de ju så att en utav forumets grundregler är just sök.

2:1
Sök!
– Sök alltid innan du postar, När du går in på forumet så kommer det komma en ny spalt över forumet. Tryck på "Sök i forumet" och skriv sedan in det du vill söka på. Detta kommer göra forumet mera roligt och lättsamt utan 28 frågor om samma sak. Det kommer även att bli lättare för läsare att besvara frågor. Observera att det är fullt tillåtet att använda en annan medlems tråd om man har en egen fråga med samma ämne.

Syftar extra mycket på dig nu juppe, då du ska ha läst reglerna för max 20 dagar sedan så borde du ju kunna komma ihåg en av de första reglerna. Som jag kommer ihåg, efter 2 år.

Googlade Regler för moped Norge. Första länken som kom upp gav svar på din fråga.

https://www.flashback.org/t914090

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Jag kan hålla med om många liknande trådar startas men min finns inte... plus att länken du länka svara inte på frågan. Får man trimma. Men nu vet jag svaret.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Om du läser inlägg #6 på min länk så kommer du se svaret på din fråga. Inte formulerat som du säger, men de står "Detta för att max hastigheten för "EU moped" i Norge är 55km/h, och att det som någon skrev bla därför är annan åldersgräns där".

Tycker de svarar rätt tydligt på din fråga.

Kolla In Min KTM Senda!

Skriv svar