Min aerox (03) exploderade idag. Jag skulle till en kompis och tog moppen. Den gick bra ca 500m sen började sen slöa och inte varva. Efter 300m började den att rassla och smattra och låta som faan! Efter 100m till så exploderade den i en backe och det rann ut massa kylarvätska! Jag kollade under den och såg att topplocket hade åkt ut ca 5mm och ledde hem den till min kompis som bodde 100 meter därifrån. Där tog vi av cylindern och kolven och kollade hur det såg ut, och det var inte en repa eller något! Det såg skitfint ut! Jag testade ändå byta kolv till en annan som jag hade hemma och när den gick igång efter mycket om och men, så han jag bara 30m innan den exploderade igen! Då rasslade den värre än innan ska jag tillägga!
Vad kan ha hänt?
Vevras? Tror inte det för den kändes bra(inget glapp mer än i sidled), men det kan ju vara det
Kolvringarna? Nej, det var som nya!
Pinnbultarna? Nej de var fina eftersom jag bytte dom för 3 månader sen
Kolven? Knappt några, men längst ner var det lite
Packningar? Nej de var fina
VevLager? Ingen aning, ser inte det därifrån!
Något mer? Vad ska jag kolla? Hur ska jag göra? Värt att byta vev om det behövs?
Söker ett aerox 03 orginalrör! Skicka ett pm om du har ett som du ska sälja!
John Westerlund skrev:haha åh herregud xD ja ha själv lyckats plocka ihop en fyrhjuling själv men behöver ett halvt dussin moppepojkar för o ladda upp några bilder xD HAHAHA
John Westerlund skrev:haha åh herregud xD ja ha själv lyckats plocka ihop en fyrhjuling själv men behöver ett halvt dussin moppepojkar för o ladda upp några bilder xD HAHAHA
Ev. stopp någonstans så vid förbränningen så har inte gaserna någonstans och ta vägen så de enda sättet för dem o komma ut är genom och flytta på topplocket.
MrAndersson, du kan ha en poäng där, på skolan så ställer vi mopparna vid de små snorungarnas lekplats, och en kompis Hade fått ett ekollon uppkört i avgasröret, dock fick vi ut det men jag vet inte om det är någon som har kört in ett i min! Den dog när jag skulle starta den på skolan och undrade vad det var, men tänkte inte på det! Ska fan ta upp det med rektorn, för det är ett hål i staketet där dom står
Den rasslar som om den ska falla ihop, och det gör inte topplocket! Jag prövade med ett par andra muttrar men det hjälpte inte, Den small igen efter jag bytt kolv! Vi drog muttrarna så topplocket satt bra och lite till, korsdrog muttrarna, så det var ordentligt gjort
Återigen, vad menar du med att topplocket flyttas? Åker det uppåt, åker det åt sidan? Har det tagit en sväng runt moppen? Har det vridit sig 90 grader?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Har du inte ett extra rör eller din polare? Det är ju inte precis ovanligt att ungar tycker moppar är världens coolaste sak och att dom undrar vad som händer om ett ekollon körs in i avgasröret
Det har lossnat! Men det lossnade bara i vänster kant!
Skaffar hellre en fiddy som jag drar till skolan med, då blir det lite svårare att trycka in ekollon i röret så det fastna
LuddeH98 skrev:Det har lossnat! Men det lossnade bara i vänster kant!
Skaffar hellre en fiddy som jag drar till skolan med, då blir det lite svårare att trycka in ekollon i röret så det fastna
Nej då spricker hela motorns istället när dom fyller upp den med ekollon.