Moppen varvar inte ur, 70cc 21mm mk sp osv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

generictriggersm
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 1 juli 2010, 23:44
Ort: Tjörn

Moppen varvar inte ur, 70cc 21mm mk sp osv

Inlägg av generictriggersm »

Tjenare, moppen har stått ett år nu efter ja tog bilkortert för fick aldrig ork att fixa skiten, och då till problemet:
När ja köpte den så satt de 50cc 21mm och ett mk sp på den men den ville inte gå fortare än 45 km/h som max.

så jag började me att kolla förgasaren och göra rent den, kollade så cylindern inte var skuren och den var fin, sotade ur avgassystemet och testade igen och inte blev de nån skillnad.

då tog ja och lånade en annan 21mm ifrån en kompis och satte på ett 70cc ifrån min andra moppe och inte blev det nån skillnad denna gången häller..

Det spelar ingen roll om ja kör eller varvar me kopplingen inne så vill den inte varva ut nånting, kanske inte mer än 6000 varv? om inte mindre..:/

Har även testad med öppet luftfilter och utan luftfilter.

så då undrar ja om nån har nåt bra förslag? tror inte det är veven för den skramlar inte eller nånting i den stilen.

så vad finns de kvar o välja på? membran? tänding som står fel kanske?

tack på förhand! :)
cozen1990
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 oktober 2013, 20:01

Inlägg av cozen1990 »

låter som att du har nån slags strypning på den låter inte som att de är övrigt motorfel utan nått med tändningen? vet inte ifall crossmopeder har CDI strypning och den sitter i samband med tändspolen kolla om du har tillgång att låna en likadan sån å se om den gör samma sak annars kolla på twostroke.se och välj din model av mopped och kolla på tändning
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Skaffa en ostrypt cdi box så lär den gå mkt bättre än den gör nu!
Finns på twostroke.se
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Vilken moppe kör du? Lättare att hjälpa till om man vet modellen på den :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
generictriggersm
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 1 juli 2010, 23:44
Ort: Tjörn

Inlägg av generictriggersm »

Ja kör en generic trigger sm, och cdi är ostrypt orginal på dom, kan även tillägga att den varvar segt upp till som få
Varven som blir..
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

generictriggersm skrev:Ja kör en generic trigger sm, och cdi är ostrypt orginal på dom, kan även tillägga att den varvar segt upp till som få
Varven som blir..
Har du bestyckat rätt? Sen 21mm är ganska stort på en orginal 50cc, Då blir förgasaren svår inställd.
Helt Räser
generictriggersm
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 1 juli 2010, 23:44
Ort: Tjörn

Inlägg av generictriggersm »

Mja hyfsat iaf, sitter 92/95 på nu och ja kör me 70cc på nu och då ska det vars lagom me runt 95, ska funka bättre än det gör iaf
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

generictriggersm skrev:Mja hyfsat iaf, sitter 92/95 på nu och ja kör me 70cc på nu och då ska det vars lagom me runt 95, ska funka bättre än det gör iaf
Tänk på att tändspolen/CDIn kan flippa och sluta funkka som dem ska. Min förrförra gjorde det och kunde strypa lite hursomhaver (ostrytp CDI)
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar