Gilera SMT startar inte, för litet munstycke?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Danar
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 mars 2013, 13:49

Gilera SMT startar inte, för litet munstycke?

Inlägg av Danar »

När jag satte på mitt TK HQ så bytte jag till 84 i munstycke (orginal är 62) den blöddrade och gick inte på höga varv. Jag bytte sedan munstycket till 74 då gick den på höga varv, men när jag varit ute och kört i 15 min kanske så stängdes moppen av. Jag stannade och man kunde inte kicka igång den men man kunde rulla igång den, den ryker vit rök från avgasröret mer än vad det ska göra!
Den går inte på tomgång så man måste gasa för att den ska vara igång.

Tacksam för snabba svar :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

kylarvattnet läcker in i cylindern är en möjlighet :)
Bild
Danar
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 mars 2013, 13:49

Inlägg av Danar »

Så om jag tar av cylindern och tar ut kylarvattnet löser sig problemet då?
Tog av topplocket förut, då var det ganska mycket vätska där, är inte helt säker ifall det är kylarvatten!

Man känner att moppen inte är lika stark som den ska vara! :(
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

Töm på kylarvätska och ta av Topplocket o kolla om topplockspackningen är hel.
Danar
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 mars 2013, 13:49

Inlägg av Danar »

Är det farligt att köra som den är? :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Kolla topplockspackningen. Har råkat utför samma sak. Till sist så var vevhuset fullt med vatten och bara o öppna. Alla packningar hade gått.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

Danar skrev:Är det farligt att köra som den är? :)
Ja, det kan komma in vatten i cylindern och vehuset och det är iiiinteeeee bra:(
Danar
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 mars 2013, 13:49

Inlägg av Danar »

Ska jag ta bort hela cylindern eller bara topplocket? :?
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

Danar skrev:Ska jag ta bort hela cylindern eller bara topplocket? :?
Töm först ut allt kylarvatten. sen lossar du på topplocket. om packningen är fuckad så byter du den, börja med det.
Danar
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 mars 2013, 13:49

Inlägg av Danar »

Tog av topplocket och packningen, runt om kolven så var det fyllt med kylar vätska. Ganska ny med mopeder så jag tog bort kylarvätskan, gjorde jag rätt?
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

Danar skrev:Tog av topplocket och packningen, runt om kolven så var det fyllt med kylar vätska. Ganska ny med mopeder så jag tog bort kylarvätskan, gjorde jag rätt?
Öppnade du topplocket innan du hade tömt systemet på kylarvätskan?
Är packningen hel förresten?
Danar
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 mars 2013, 13:49

Inlägg av Danar »

Problemet är löst! Tack för all er hjälp!
Skriv svar