När jag satte på mitt TK HQ så bytte jag till 84 i munstycke (orginal är 62) den blöddrade och gick inte på höga varv. Jag bytte sedan munstycket till 74 då gick den på höga varv, men när jag varit ute och kört i 15 min kanske så stängdes moppen av. Jag stannade och man kunde inte kicka igång den men man kunde rulla igång den, den ryker vit rök från avgasröret mer än vad det ska göra!
Den går inte på tomgång så man måste gasa för att den ska vara igång.
Så om jag tar av cylindern och tar ut kylarvattnet löser sig problemet då?
Tog av topplocket förut, då var det ganska mycket vätska där, är inte helt säker ifall det är kylarvatten!
Man känner att moppen inte är lika stark som den ska vara!
Tog av topplocket och packningen, runt om kolven så var det fyllt med kylar vätska. Ganska ny med mopeder så jag tog bort kylarvätskan, gjorde jag rätt?
Danar skrev:Tog av topplocket och packningen, runt om kolven så var det fyllt med kylar vätska. Ganska ny med mopeder så jag tog bort kylarvätskan, gjorde jag rätt?
Öppnade du topplocket innan du hade tömt systemet på kylarvätskan?
Är packningen hel förresten?