Yamaha dt50r -94 dör när jag gasar

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
PerMcKlas
Elmoped

Yamaha dt50r -94 dör när jag gasar

Inlägg av PerMcKlas »

Som sagt min Yamaha dt50r -94 som dör när jag gasar på och jag tror att det är att den får för lite bensin eftersom att den går bättre när jag har i chåken.
Om jag har i chåken så orkar den knappt komma upp i ettan.
Ifall den står stilla i några sekunder så kan jag gasa på för fult i typ 1-2 sekunder innan den dör.
Jag håller på att testa om oljetanken fungerar så jag har oljetanken plus oljeblandad bensin så det blir rätt mycket olja men jag har inte kört mer en 5 km med för mycket olja så det borde inte vara något alvarligt.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6hU61icu ... e=youtu.be
Ps: jag är inte någon moped expert ännu.[/youtube]
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fillew97 »

I Video låter det som att du kör urpluggat, byt munstycke om du inte gjort det gå upp 10-15 storlekar från org mumstycket. testa det! :D
Om du inte gjort det...
PerMcKlas
Elmoped

Inlägg av PerMcKlas »

Avgasröret är ostrypt och den toppar 50, orginal går gör den typ 40-45 så jag tycker inte att det borde behöves ett nytt munstycke fast vad vet jag. :?
Brede
Elmoped

Inlägg av Brede »

Jag verkar ha exakt samma fel på min DT50MX -91. Bytte tändstift och då gick den bra i totalt 10 km sedan samma skit igen. Känns som det är nåt med tändningen så jag ska prova att byta tändspole. Min misständer dock när man kickar ibland, kanske inte din gör.
DT50MX -91
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

PerMcKlas skrev:Avgasröret är ostrypt och den toppar 50, orginal går gör den typ 40-45 så jag tycker inte att det borde behöves ett nytt munstycke fast vad vet jag. :?
den toppar förmodligen bara 50 för att du inte har bytt munstycke. Man byter ALLTID munstycke när man pluggar ur, annars går den sämre plus att den när som helst värmenyper.
Bild
Skriv svar