Tja,
Bytte variatorvikter idag, gick felfritt. Efter ett tag så började det låta konstigt i variatorn, det lät som om något skramlade. Så jag körde hem och kollade, såg inget konstigt.
Jag sattte tillbaka allting igen och startade, då lät det ännu konstigare, der lät ungefär som om ett kugghjul gick emot ett annat fast åt varsitt håll. Det är svårt att beskriva hur det lät men jag hoppas ni förstår.
Då skruvade jag av allt igen, sen försökte jag ta bort det första kugghjulet, för att komma åt remmen och vikterna, men det satt stenhårt. Det går inte att ta bort, vad kan ha hänt? Hur kan det ha fastnad så hårt?
Väldigt tacksam för hjälp.
Det är en Gilera Runner 03. Jag glömde skriva att andra gången jag skruvade allt på plats igen så starta jag å gasade, då stod den bara och varavade utan att rulla framåt. Men det största problemet är jag inte får av tallriken, det känns som att den har kilat sig fast, men jag kan inte förstå var, eller på vilket sätt.
ta bort allt igen kola om det är utslitet för då har variatorn lådan där du har vikterna gåt imot själva kåpan den gör det ibland om du har utan v-bricka... min gjorde det jag fick byta hela kittet där nere så nu kan jag pilla frit där nere igen för allt är byt testa det..
patrikmmm skrev:ta bort allt igen kola om det är utslitet för då har variatorn lådan där du har vikterna gåt imot själva kåpan den gör det ibland om du har utan v-bricka... min gjorde det jag fick byta hela kittet där nere så nu kan jag pilla frit där nere igen för allt är byt testa det..
/patrik
Vad snackar du om?
Btw..lär dig skriva så man fattar!
"Variatorbricka lr inte" Spelar ingen roll. Variatorn kommer inte ta i något eller att din variator skulle ha pajjat det. Variatorbrickan är inte boven! Det är nog grejen till elstarten som eddhedd snackar om!
//Holma