Behövs lås till framdrev?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Melkerboy
Elmoped

Behövs lås till framdrev?

Inlägg av Melkerboy »

Tja jag har nyss drevat om. Och då märkte jag att det inte satt något lås på framdrevet, jag har kört i 4månader utan och det har ju gått bra men det jag undrar är om det behövs eller inte och vart man kan skaffa det! tacksam för svar :)
Kör inte snabbare än din skyddsängel kan flyga!
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

klart det går att köra utan, men du borde skaffa ett ;) Ska du köra utan, se till att använda gänglim, så att skruvarna inte skruvar ut sig för då blire inte kul :)
Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Re: Behövs lås till framdrev?

Inlägg av david96 »

Melkerboy skrev:Tja jag har nyss drevat om. Och då märkte jag att det inte satt något lås på framdrevet, jag har kört i 4månader utan och det har ju gått bra men det jag undrar är om det behövs eller inte och vart man kan skaffa det! tacksam för svar :)
mitt framdrev lossnade när jag svängde :/ du kan sätta metalltråd ett par varv runt bara :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Ordna rätt grejer. Fabriken sätter inte dit delar bara för att det är roligt att bränna pengar på delar som inte behövs.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Antingen sätter du dit ett riktigt lås alternativt en låsring, ståltråd är en nödlösning för att komma hem, inte mer!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Skriv svar