Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev: När får du börja träna igen? :)
Har inte blivit tillsagt att inte träna, men går just nu på mediciner, dom misstänker även en blödning i buken. Så jag ska undvika och träna tills dom hittat felet eller besvären går över.

Går ju fortfarande ner i vikt också. Finner inte direkt något syfte i att träna med ett kcal underskott på runt 1500-2000...
Hoppas på och vara igång igen till början av November. Väntar på svar från vävnadsprover från tarmen och magen, tar ungefär 2 veckor och få svar på de.... Så ja...
Får väl se hur de går! Just nu är min enda "träning" och agera lite PT till er här på TSR! haha :)
plankan skrev:Tjena! Jag tänkte börja deffa nu efter sommaren så att sex packet blir synligare ;) Dock så finns det ett problem. Jag vaknar och äter frukost vid 8. Då är jag så pass hungrig att 3 mackor räcker inte till. Det blir oftast två äggmackor och en skål yoghurt med musli eller i den stilen för att jag ska bli mätt. Skolan börjar 8.40 och lunchen är så tidig som 10:45. Då är jag inte särskilt hungrig och tvingar mest i mig maten. Mot eftermiddagen 13-14, blir jag riktigt hungrig, och då blir det ofta att när jag kommer hem 16 drar i mig alltför mycket mellanmål vilket gör att jag inte äter tillräckligt med middag då jag redan är mätt. Hur tycker ni att jag ska balansera ut mina måltider osv? funderar på att ha med mig lite protein pulver att blanda i skolan när jag blir hungrig..
Skit i o ta med protein pulvret. Dra i dig en banan eller något istället. Mer värt.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

DerbiKoffe skrev:tjenare! har äntligen fått tummen i röven å ska börja gymma nu nästa vecka, kommer köra måndag, onsdag och lördag. kan absolut ingenting om att gymma så jag behöver lite hjälp att lägga upp träningen, så om någon skulle kunna komma med lite tips eller länkar så skulle detta hjälpa mycket!

Tack på förhand!
testa på starting strenght, 2 pass du kör varannan gång. tex
måndag: pass a
onsdag: pass b
lördag: pass a
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

MrAndersson skrev:
DEA!! skrev: När får du börja träna igen? :)
Har inte blivit tillsagt att inte träna, men går just nu på mediciner, dom misstänker även en blödning i buken. Så jag ska undvika och träna tills dom hittat felet eller besvären går över.

Går ju fortfarande ner i vikt också. Finner inte direkt något syfte i att träna med ett kcal underskott på runt 1500-2000...
Hoppas på och vara igång igen till början av November. Väntar på svar från vävnadsprover från tarmen och magen, tar ungefär 2 veckor och få svar på de.... Så ja...
Får väl se hur de går! Just nu är min enda "träning" och agera lite PT till er här på TSR! haha :)
Räcker ju gott och väl! :wink: första vägningen imorgon efter deffvecka :D spännande...
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Hoppas de är positivt då! ;)

Försök väga dig varje dag nu framöver! Tänk dig att imorgon är den riktiga starten på deffen. Sen kör du på så som jag sagt där ifrån!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

MrAndersson skrev:Hoppas de är positivt då! ;)

Försök väga dig varje dag nu framöver! Tänk dig att imorgon är den riktiga starten på deffen. Sen kör du på så som jag sagt där ifrån!
Vad jag hört så är att väga sig varje morgon idioti, antingen en gång i veckan eller ännu mer sällan. Då det blir så små skillnader per dag, alltså knappt synliga på vågen, och vissa dagar har man kanske ökat lite ( pga att du tagit ett djupt andetag, har en redig brakare på G eller nåt annat sköj). Därför väger man sig en gång i veckan, så blir man ej missnöjd och får känslan "ahhh skit händer ingenting på vågen". Är ju trots allt fett% man ska gå efter och inte hur många kg man väger. :)
bibapeolola
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Delvis sant. Men väger han sig varje dag, ser att de sjunker kanske 0.1kg varannan dag, men sen helt plötsligt en dag så har han gått upp 0.6kg. Men dagen efter så väger han lika mycket igen, då kan han följa vikten mer konstant.

Medans om du väger dig 1 dag i veckan så kan resultatet va att du kanske unnade dig en pizza dagen innan, och bara idag väger du 1kg mer än tidigare. De slår verkligen mot psyket.

Dock så är de ju utseendet som räknas, inte fettprocenten eller vikten.
Ser du bra ut på 100 kg med 12% BF, medans någon på 100kg och 3%BF ser sämre ut, så ser ju han med 12% BF bättre ut, trotts att han är "fetare".
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

plankan skrev:Tjena! Jag tänkte börja deffa nu efter sommaren så att sex packet blir synligare ;) Dock så finns det ett problem. Jag vaknar och äter frukost vid 8. Då är jag så pass hungrig att 3 mackor räcker inte till. Det blir oftast två äggmackor och en skål yoghurt med musli eller i den stilen för att jag ska bli mätt. Skolan börjar 8.40 och lunchen är så tidig som 10:45. Då är jag inte särskilt hungrig och tvingar mest i mig maten. Mot eftermiddagen 13-14, blir jag riktigt hungrig, och då blir det ofta att när jag kommer hem 16 drar i mig alltför mycket mellanmål vilket gör att jag inte äter tillräckligt med middag då jag redan är mätt. Hur tycker ni att jag ska balansera ut mina måltider osv? funderar på att ha med mig lite protein pulver att blanda i skolan när jag blir hungrig..
Deffa inför vintern? :? då brukar man ju bulka för att bygga mer muskler och sedan börja deffa inför sommaren :lol: men om du nu vill göra så så kör på de, protein pulver hjälper inte ett skit mot hunger och ska absolut inte ersätta mat som vissa idioter gör. det ska endast va ifall man vill ha i sej snabba proteiner efter ett gympass eller på morgonen då insulinet i kroppen är lågt. Gör som mr.andersson sa och ta med banan eller något till skolan så du kan äta, tänk på att äta hyffsat ofta men inte så du blir dömätt varje gång. Håll igång genom att springa, cykla, bara du rör på dig så att du svettas, då kommer magen fram men jag hoppas verkligen att du tränar magen med för hatar när folk går runt o ska visa sin mage som dom inte ens tränat. Usch fyfan.... Alla har magrutor under men har man inte tränat dom så ser de bara förjävligt ut..
Men lycka t nu iaf :)
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

laxfanskap skrev:
plankan skrev:Tjena! Jag tänkte börja deffa nu efter sommaren så att sex packet blir synligare ;) Dock så finns det ett problem. Jag vaknar och äter frukost vid 8. Då är jag så pass hungrig att 3 mackor räcker inte till. Det blir oftast två äggmackor och en skål yoghurt med musli eller i den stilen för att jag ska bli mätt. Skolan börjar 8.40 och lunchen är så tidig som 10:45. Då är jag inte särskilt hungrig och tvingar mest i mig maten. Mot eftermiddagen 13-14, blir jag riktigt hungrig, och då blir det ofta att när jag kommer hem 16 drar i mig alltför mycket mellanmål vilket gör att jag inte äter tillräckligt med middag då jag redan är mätt. Hur tycker ni att jag ska balansera ut mina måltider osv? funderar på att ha med mig lite protein pulver att blanda i skolan när jag blir hungrig..
Deffa inför vintern? :? då brukar man ju bulka för att bygga mer muskler och sedan börja deffa inför sommaren :lol: men om du nu vill göra så så kör på de, protein pulver hjälper inte ett skit mot hunger och ska absolut inte ersätta mat som vissa idioter gör. det ska endast va ifall man vill ha i sej snabba proteiner efter ett gympass eller på morgonen då insulinet i kroppen är lågt. Gör som mr.andersson sa och ta med banan eller något till skolan så du kan äta, tänk på att äta hyffsat ofta men inte så du blir dömätt varje gång. Håll igång genom att springa, cykla, bara du rör på dig så att du svettas, då kommer magen fram men jag hoppas verkligen att du tränar magen med för hatar när folk går runt o ska visa sin mage som dom inte ens tränat. Usch fyfan.... Alla har magrutor under men har man inte tränat dom så ser de bara förjävligt ut..
Men lycka t nu iaf :)
Haha men jag vill bli riktigt jävla shreddad tills nästa sommar så jag vill börja i god tid ;) Jag tränar magen varje pass, lugn ba lugn :D
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Påbörjad deff 30/9-13.

Har tränat i mer än 1 ½ år och byggt upp min kropp på muskelsidan har skjutit i vikt och vikter, men har blivit trött på det. Har jätteproblem att hitta jeans, testade alla sorter/modeller på Carlings i lkpg en gång och 3 par passade. XL tröjor börjar sitta tightare och tightare över min breda rygg.
Men nu vill jag testa att gå ner i vikt..


Info:
Längd: 190cm
Vikt: 103,1
Midjemått: 98cm
Bänkat: 100x5 (110x1)
Marklyft: 200kg x antal gånger
Knäböj: 130x2 (min absolut sämsta övning...)

Bild

Mål:
95 kg till en början för att se hur jag ser ut och mår
Gå ner i byxstorlek (kring midjan)
Se mer rippad ut
Bevisa för mig själv att jag faktiskt kan
Minska midjemåttet markant
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Härligt, "starkt" och lägg ut formbilder :)
Lycka till nu! De finns muskler där under de lovar jag!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Nej men jag blir inte sådär öm dagen efter, lite kanske, men inget som stoppar mig från att typ träna lika hårt igen och sånt :/ Känner inte av träningen, det är inte kul :( Och jo jag tränar ben med, självklart ;)

Här är jag, om man ska härma DEA lite då och lägga upp bilder ;)

Bild
Bild
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Får väl härma dom över mig..

Blir o bulka nu inför vintern och lägga på mig så mycket massa som möjligt, har även bytt träningsupplägg.

nu blir det mest fokus på benen, iallafall vaderna för dom växer aldrig :x
sen armarna behöver växa också.

Bild

Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

MrAndersson skrev:Härligt, "starkt" och lägg ut formbilder :)
Lycka till nu! De finns muskler där under de lovar jag!
inte för att vara katig, men muskler finns det! Det lovar jag :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 oktober 2012, 20:45

Inlägg av Böldhare »

Thenare boys har gymmat i ett halv år nu med protin pulver, har byggt lite mer muskler och fått ett mer rippat utsende. Tänkte bulka nu under vintern är 183 och ligger på 67-68 kg så finns lite att jobba på. Funderar på att köpa gainer och keratin tränar 4 ggr i veckan vad tror ni om det? :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Bätte du äter som en stolle och tränar därefter.
Årets Styrelsemedlem 2013
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Böldhare skrev:Thenare boys har gymmat i ett halv år nu med protin pulver, har byggt lite mer muskler och fått ett mer rippat utsende. Tänkte bulka nu under vintern är 183 och ligger på 67-68 kg så finns lite att jobba på. Funderar på att köpa gainer och keratin tränar 4 ggr i veckan vad tror ni om det? :D
Du kan ju testa :) Gainer går ju vilket som men ja föredrar att äta då gainer är ganska dyrt, du kan testa kreatin (inte särskilt dyrt) men då måste du dricka det varje dag och efter 4-5 veckor så ska du ta en paus för att inte överbelasta lever osv :)
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 oktober 2012, 20:45

Inlägg av Böldhare »

DEA!! skrev:Bätte du äter som en stolle och tränar därefter.
Försöker äta så mycket jag kan och lite till men har svårt att lägga på mig någon vikt :roll:
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Tränar du hårt, så får du en aptit därefter. Tro mig.
Dock är faktiskt gainer billigare än mat ( beräknat på kalorier / krona, då räknar jag dock inte på typ matolja men vemfan äter det)


Har bestämt mig för att skärpa mig med maten nu, ska börja käka LCHF. Behöver dock motivation! ska börja med de imorrn är tanken.

Anledningen till att ja måste göra de är väl att jag tränar röven av mig men är fortfarande tjock och äcklig, för jag äter som ett svin. Allt jag kommer över och lite till :D
bibapeolola
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Ingen här som har ett par riktiga pålar till ben som dom vill visa? ;)

Fö. ser ju bra ut de här grabbar! Keep it up, till dawidd och assadhahahdhaha eller vad fan du nu heter...
Lägg på er massa! Nu är ni slimmade men inte speciellt "stora". Min åsikt, lägg på er lite under vintern nu. Stunta i beachkroppen 1 sommar, för på riktigt, hur mycket får ni ligga ändå? ;)

Haha, nemen lägg på er lite mer massa som sagt så kommer ni se större och grövre ut!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

MrAndersson skrev:Ingen här som har ett par riktiga pålar till ben som dom vill visa? ;)

Fö. ser ju bra ut de här grabbar! Keep it up, till dawidd och assadhahahdhaha eller vad fan du nu heter...
Lägg på er massa! Nu är ni slimmade men inte speciellt "stora". Min åsikt, lägg på er lite under vintern nu. Stunta i beachkroppen 1 sommar, för på riktigt, hur mycket får ni ligga ändå? ;)

Haha, nemen lägg på er lite mer massa som sagt så kommer ni se större och grövre ut!
om du har snapchat så ska du få se pålarna ;) skicka till omlin
bibapeolola
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Haha, ingen snap här inte ;) Får så många kvinnliga nakenbilder... Blir jobbigt efter ett tag!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Jag har ju flickvän så det blir till att ligga jävlens ofta :P Försöker gå upp i muskelmassa men hålla mig under 12 % kroppsfett :) Gick innan, så jag borde fortfarande klara av det :P
Bild
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

woho klarade 135kilo marklyft idag utan remmar, 25kilo till så klarar jag mitt rekord med remmar :D ska träna till dä :)
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

MrAndersson skrev:Ingen här som har ett par riktiga pålar till ben som dom vill visa? ;)

Fö. ser ju bra ut de här grabbar! Keep it up, till dawidd och assadhahahdhaha eller vad fan du nu heter...
Lägg på er massa! Nu är ni slimmade men inte speciellt "stora". Min åsikt, lägg på er lite under vintern nu. Stunta i beachkroppen 1 sommar, för på riktigt, hur mycket får ni ligga ändå? ;)

Haha, nemen lägg på er lite mer massa som sagt så kommer ni se större och grövre ut!
Tanken är att lägga på mig massa nu under vintern, har alltid haft svårt o lägga på mig massa.. men börjar gå framåt. Var pinnsmal när jag började.

Mina bilder som jag laddade upp funkar inte för mig, var det någon ben bild? isf kan jag fixa :)

Blir o knäppa några fler bilder hade jag tänkt :)
Lådden
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 12 juni 2013, 16:29

Inlägg av Lådden »

Tänkte be om lite rådgivning.. Jag är 15 bast tränar innebandy 4-5 ggr i veckan+löpning. Har en sjuhelvetes kondition och uthållighet men jag behöver lägga på mig lite mer muskler. Är det möjligt att öka träningen mer än vad jag gör nu? Vet inte om de är så smart då jag är 15 och fortfarande växer. Kanske riskerar att skada muskelfästen o sånt om jag är alldeles för intensiv i träningen under just denna period där jag växer.

Men om det skulle funka bra så skulle jag gärna få något tips om hur jag ska göra för att gå upp i vikt och bygga muskler effektivt. Gärna med fokus på bål och armar. Tränar redan mycket ben i innebandyn så där behövs det inre mkt mer. Kom gärna med tips!
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

Lådden skrev:Tänkte be om lite rådgivning.. Jag är 15 bast tränar innebandy 4-5 ggr i veckan+löpning. Har en sjuhelvetes kondition och uthållighet men jag behöver lägga på mig lite mer muskler. Är det möjligt att öka träningen mer än vad jag gör nu? Vet inte om de är så smart då jag är 15 och fortfarande växer. Kanske riskerar att skada muskelfästen o sånt om jag är alldeles för intensiv i träningen under just denna period där jag växer.

Men om det skulle funka bra så skulle jag gärna få något tips om hur jag ska göra för att gå upp i vikt och bygga muskler effektivt. Gärna med fokus på bål och armar. Tränar redan mycket ben i innebandyn så där behövs det inre mkt mer. Kom gärna med tips!
alltså ska du börja lyfta vikter så börjar du ju inte köra hård träning. du får börja med att vänja muskelfästena med högreppare osv :) skulle ja bestämma hade ja nästan lagt ner konditionsträningen. det är perfekt att lägga på sig muskler nu.sen med benen, hur mycket tung träning tränar ni? fokus på armar är inget jag tycker du ska lägga, tänk på hela kroppen!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

bara för mig det går jävligt segt att gå upp i vikter?

stått stilla nu sen innan sommaren ökat typ 5 i bänk..

tips till vad jag ska göra? bytte shcema till det som anddersson gav mig fr någon vecka sen och äter allmänt mer gått upp 6 kilo sen efter sommarlovet men känner ingen skillnad typ, känns nästan som man blivit svagare :/
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

david96 skrev:bara för mig det går jävligt segt att gå upp i vikter?

stått stilla nu sen innan sommaren ökat typ 5 i bänk..

tips till vad jag ska göra? bytte shcema till det som anddersson gav mig fr någon vecka sen och äter allmänt mer gått upp 6 kilo sen efter sommarlovet men känner ingen skillnad typ, känns nästan som man blivit svagare :/
Går du efter styrka, eller massa? För att bygga massa behöver du inte köra jättetungt, bara du får full kontakt och bryter ner musklerna ordentligt.

Om du tvunget ska öka i styrka ( vilket är jävligt manligt ) så tar du och kör en tyngd du orkar reppa 6 ggr. Sen nästa vecka, 7 gånger. sen 8. sen 9. Sen efter det så ökar du och börjar om på 6. Tar ett tag, men du kommer bli starkare. Helt klart.
bibapeolola
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Axel skrev:
david96 skrev:bara för mig det går jävligt segt att gå upp i vikter?

stått stilla nu sen innan sommaren ökat typ 5 i bänk..

tips till vad jag ska göra? bytte shcema till det som anddersson gav mig fr någon vecka sen och äter allmänt mer gått upp 6 kilo sen efter sommarlovet men känner ingen skillnad typ, känns nästan som man blivit svagare :/
Går du efter styrka, eller massa? För att bygga massa behöver du inte köra jättetungt, bara du får full kontakt och bryter ner musklerna ordentligt.

Om du tvunget ska öka i styrka ( vilket är jävligt manligt ) så tar du och kör en tyngd du orkar reppa 6 ggr. Sen nästa vecka, 7 gånger. sen 8. sen 9. Sen efter det så ökar du och börjar om på 6. Tar ett tag, men du kommer bli starkare. Helt klart.
det jag lagt märke till är aatt jag gör alla övningar längre med samma vikt, kan det bara vara att jag inte körde så seriöst innan sommaren?

kör 32-35 i hantelpress nu känns lite, hantlar är mellan 13-15 chins med vikt 5-10 kg
knäböj, 100, går djupare nu än innan.

men kan det göra så mycket? får köra på till nyår med denna ksoten och se vad som händer :)

mark 60-80 gillar inte mark :( måste få bättre hållning innan jag börjar lyfta tyngre här
volym såklart :3
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

david96 skrev:
Axel skrev:
david96 skrev:bara för mig det går jävligt segt att gå upp i vikter?

stått stilla nu sen innan sommaren ökat typ 5 i bänk..

tips till vad jag ska göra? bytte shcema till det som anddersson gav mig fr någon vecka sen och äter allmänt mer gått upp 6 kilo sen efter sommarlovet men känner ingen skillnad typ, känns nästan som man blivit svagare :/
Går du efter styrka, eller massa? För att bygga massa behöver du inte köra jättetungt, bara du får full kontakt och bryter ner musklerna ordentligt.

Om du tvunget ska öka i styrka ( vilket är jävligt manligt ) så tar du och kör en tyngd du orkar reppa 6 ggr. Sen nästa vecka, 7 gånger. sen 8. sen 9. Sen efter det så ökar du och börjar om på 6. Tar ett tag, men du kommer bli starkare. Helt klart.
det jag lagt märke till är aatt jag gör alla övningar längre med samma vikt, kan det bara vara att jag inte körde så seriöst innan sommaren?

kör 32-35 i hantelpress nu känns lite, hantlar är mellan 13-15 chins med vikt 5-10 kg
knäböj, 100, går djupare nu än innan.

men kan det göra så mycket? får köra på till nyår med denna ksoten och se vad som händer :)

mark 60-80 gillar inte mark :( måste få bättre hållning innan jag börjar lyfta tyngre här
volym såklart :3
60-80 i mark???? do you even lift ?
bibapeolola
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Axel skrev:
david96 skrev:
Axel skrev: Går du efter styrka, eller massa? För att bygga massa behöver du inte köra jättetungt, bara du får full kontakt och bryter ner musklerna ordentligt.

Om du tvunget ska öka i styrka ( vilket är jävligt manligt ) så tar du och kör en tyngd du orkar reppa 6 ggr. Sen nästa vecka, 7 gånger. sen 8. sen 9. Sen efter det så ökar du och börjar om på 6. Tar ett tag, men du kommer bli starkare. Helt klart.
det jag lagt märke till är aatt jag gör alla övningar längre med samma vikt, kan det bara vara att jag inte körde så seriöst innan sommaren?

kör 32-35 i hantelpress nu känns lite, hantlar är mellan 13-15 chins med vikt 5-10 kg
knäböj, 100, går djupare nu än innan.

men kan det göra så mycket? får köra på till nyår med denna ksoten och se vad som händer :)

mark 60-80 gillar inte mark :( måste få bättre hållning innan jag börjar lyfta tyngre här
volym såklart :3
60-80 i mark???? do you even lift ?
känns som jag lyfter fel så gör det oerhört långsamt och fokuserat :P

men asså känns som man borde gått upp mer i statsen på ett år, liksom 70-80 i bänk
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

david96 skrev:
Axel skrev:
david96 skrev:bara för mig det går jävligt segt att gå upp i vikter?

stått stilla nu sen innan sommaren ökat typ 5 i bänk..

tips till vad jag ska göra? bytte shcema till det som anddersson gav mig fr någon vecka sen och äter allmänt mer gått upp 6 kilo sen efter sommarlovet men känner ingen skillnad typ, känns nästan som man blivit svagare :/
Går du efter styrka, eller massa? För att bygga massa behöver du inte köra jättetungt, bara du får full kontakt och bryter ner musklerna ordentligt.

Om du tvunget ska öka i styrka ( vilket är jävligt manligt ) så tar du och kör en tyngd du orkar reppa 6 ggr. Sen nästa vecka, 7 gånger. sen 8. sen 9. Sen efter det så ökar du och börjar om på 6. Tar ett tag, men du kommer bli starkare. Helt klart.
det jag lagt märke till är aatt jag gör alla övningar längre med samma vikt, kan det bara vara att jag inte körde så seriöst innan sommaren?

kör 32-35 i hantelpress nu känns lite, hantlar är mellan 13-15 chins med vikt 5-10 kg
knäböj, 100, går djupare nu än innan.

men kan det göra så mycket? får köra på till nyår med denna ksoten och se vad som händer :)

mark 60-80 gillar inte mark :( måste få bättre hållning innan jag börjar lyfta tyngre här
volym såklart :3
ett tips för styrka är negativ träning alltså att nån hjäper dig med en tyngre vikt en du klarar av :) tränade max 7 reps och minst 3-4 tillsammans med negativ träning i en månad det gav bra styrkeökning (det var bänk jag tränade)
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

rrxaffe skrev:
david96 skrev:
Axel skrev: Går du efter styrka, eller massa? För att bygga massa behöver du inte köra jättetungt, bara du får full kontakt och bryter ner musklerna ordentligt.

Om du tvunget ska öka i styrka ( vilket är jävligt manligt ) så tar du och kör en tyngd du orkar reppa 6 ggr. Sen nästa vecka, 7 gånger. sen 8. sen 9. Sen efter det så ökar du och börjar om på 6. Tar ett tag, men du kommer bli starkare. Helt klart.
det jag lagt märke till är aatt jag gör alla övningar längre med samma vikt, kan det bara vara att jag inte körde så seriöst innan sommaren?

kör 32-35 i hantelpress nu känns lite, hantlar är mellan 13-15 chins med vikt 5-10 kg
knäböj, 100, går djupare nu än innan.

men kan det göra så mycket? får köra på till nyår med denna ksoten och se vad som händer :)

mark 60-80 gillar inte mark :( måste få bättre hållning innan jag börjar lyfta tyngre här
volym såklart :3
ett tips för styrka är negativ träning alltså att nån hjäper dig med en tyngre vikt en du klarar av :) tränade max 7 reps och minst 3-4 tillsammans med negativ träning i en månad det gav bra styrkeökning (det var bänk jag tränade)
nej nej nej nej nej nej!!!!!
Visst, det kan ge muskler men det är som att hänga 100 kg i en tråd som är gjord för 50 kg den går av till slut, som muskelfästena...
Vill man öka i styrka är det riktigt jävla intensiv träning som möjligt som gäller (vila lite och träna mer). Man ska inte köra på samma vikt och rep för länge heller då kroppen kommer vänja sej, eftersom man är olika trött olika dagar är det inte säkert att man orkar öka reps varje pass men det bästa är att försöka så gott man kan, att höja reps och vikt när man kan! jag brukar köra t.ex (olika många från övning till övning) att om jag klarar mindre än 8 reps så sänker ja vikten lite, klarar jag 12 eller fler höjer jag vikten och ja ska alltid försöka klara så många jag orkar. Om man kör som många kör, bestäm t.ex 3x10 så kör man oftast för lätt och visst, det ger muskler men man blir ju inte helt matt i musklerna som man ska bli vid ett pass. Tänk dock på att inte lyfta så tungt så att du pajar muskelfästen, värm alltid upp ordentligt innan ett pass, och gör gärna som jag och många andra och träna i långarmad tröja, då håller man kroppen varm och musklerna och fästen tar inte lika lätt skada. Det ger också varmare blodkärl som leder till snabbare upptag av protein efter träningen :)
EDIT: självklart gäller det att hela tiden ha bra kontakt med musklerna och gå nära och långsamt, det ska brännas i musklerna när du är på dom sista repsen ( det ska inte göra ont)
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

laxfanskap skrev:
rrxaffe skrev:
david96 skrev: det jag lagt märke till är aatt jag gör alla övningar längre med samma vikt, kan det bara vara att jag inte körde så seriöst innan sommaren?

kör 32-35 i hantelpress nu känns lite, hantlar är mellan 13-15 chins med vikt 5-10 kg
knäböj, 100, går djupare nu än innan.

men kan det göra så mycket? får köra på till nyår med denna ksoten och se vad som händer :)

mark 60-80 gillar inte mark :( måste få bättre hållning innan jag börjar lyfta tyngre här
volym såklart :3
ett tips för styrka är negativ träning alltså att nån hjäper dig med en tyngre vikt en du klarar av :) tränade max 7 reps och minst 3-4 tillsammans med negativ träning i en månad det gav bra styrkeökning (det var bänk jag tränade)
nej nej nej nej nej nej!!!!!
Visst, det kan ge muskler men det är som att hänga 100 kg i en tråd som är gjord för 50 kg den går av till slut, som muskelfästena...
Vill man öka i styrka är det riktigt jävla intensiv träning som möjligt som gäller (vila lite och träna mer). Man ska inte köra på samma vikt och rep för länge heller då kroppen kommer vänja sej, eftersom man är olika trött olika dagar är det inte säkert att man orkar öka reps varje pass men det bästa är att försöka så gott man kan, att höja reps och vikt när man kan! jag brukar köra t.ex (olika många från övning till övning) att om jag klarar mindre än 8 reps så sänker ja vikten lite, klarar jag 12 eller fler höjer jag vikten och ja ska alltid försöka klara så många jag orkar. Om man kör som många kör, bestäm t.ex 3x10 så kör man oftast för lätt och visst, det ger muskler men man blir ju inte helt matt i musklerna som man ska bli vid ett pass. Tänk dock på att inte lyfta så tungt så att du pajar muskelfästen, värm alltid upp ordentligt innan ett pass, och gör gärna som jag och många andra och träna i långarmad tröja, då håller man kroppen varm och musklerna och fästen tar inte lika lätt skada. Det ger också varmare blodkärl som leder till snabbare upptag av protein efter träningen :)
EDIT: självklart gäller det att hela tiden ha bra kontakt med musklerna och gå nära och långsamt, det ska brännas i musklerna när du är på dom sista repsen ( det ska inte göra ont)
det du pratar om låter som perfekt träning för att öka volym. "Tänk dock på att inte lyfta så tungt så att du pajar muskelfästen" nej precis just därför man tränar ett tag lungt för att gå på hårdare och hårdare träningsätt. vadå nej nej nej? ska du öka i styrka ska du inte köra så jääävla intensivt. jag tränade på det sättet jag förslog och då ökade jag min maxvikt i bänk med 10kg dä tycker ja är skapligt iaf
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

För och bygga styrka lyfter du tungt och lite.
Ska du bygga massa så lyfter du lätt och mer.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Skriv svar