Tjena för några dagar sen så beställde jag lite saker från Racing planet och nu idag så kollade jag där på posten vart beställning befann sig och ser då att det står (( "Due to a surcharge, the shipment could not be delivered and is being stored. The recipient has been informed." ) Vad menas med detta igentligen? Jag har inte fått nått sms eller mail? Väldigt tacksam för svar
Racing planet har överskridit maxgränsen för vikt eller storlek på ditt paket, DHL skickar inte paketet fören de har betalat den fulla frakten. Så jag uppfattar det då "surcharge" är en charge man måste betala då man underskattat värdet på post stämpeln.
plankan skrev:Racing planet har överskridit maxgränsen för vikt eller storlek på ditt paket, DHL skickar inte paketet fören de har betalat den fulla frakten. Så jag uppfattar det då "surcharge" är en charge man måste betala då man underskattat värdet på post stämpeln.
Konstigt, det jag har beställt är en packning och blinkers :O kan ju inte vara stort eller väga så mycke. Menar du att jag måste betala mer?
plankan skrev:Racing planet har överskridit maxgränsen för vikt eller storlek på ditt paket, DHL skickar inte paketet fören de har betalat den fulla frakten. Så jag uppfattar det då "surcharge" är en charge man måste betala då man underskattat värdet på post stämpeln.
Konstigt, det jag har beställt är en packning och blinkers :O kan ju inte vara stort eller väga så mycke. Menar du att jag måste betala mer?
Jag tror att det är Racing planet som står för det. Men det var som jag förstod det, i ditt fall hade jag kontaktat racing planet och frågat dom