Vad menar med detta? DHL

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Vad menar med detta? DHL

Inlägg av Timmää »

Tjena för några dagar sen så beställde jag lite saker från Racing planet och nu idag så kollade jag där på posten vart beställning befann sig och ser då att det står (( "Due to a surcharge, the shipment could not be delivered and is being stored. The recipient has been informed." ) Vad menas med detta igentligen? Jag har inte fått nått sms eller mail? Väldigt tacksam för svar :)
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög

Inlägg av plankan »

Racing planet har överskridit maxgränsen för vikt eller storlek på ditt paket, DHL skickar inte paketet fören de har betalat den fulla frakten. Så jag uppfattar det då "surcharge" är en charge man måste betala då man underskattat värdet på post stämpeln.
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

plankan skrev:Racing planet har överskridit maxgränsen för vikt eller storlek på ditt paket, DHL skickar inte paketet fören de har betalat den fulla frakten. Så jag uppfattar det då "surcharge" är en charge man måste betala då man underskattat värdet på post stämpeln.
Konstigt, det jag har beställt är en packning och blinkers :O kan ju inte vara stort eller väga så mycke. Menar du att jag måste betala mer?
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög

Inlägg av plankan »

Timmää skrev:
plankan skrev:Racing planet har överskridit maxgränsen för vikt eller storlek på ditt paket, DHL skickar inte paketet fören de har betalat den fulla frakten. Så jag uppfattar det då "surcharge" är en charge man måste betala då man underskattat värdet på post stämpeln.
Konstigt, det jag har beställt är en packning och blinkers :O kan ju inte vara stort eller väga så mycke. Menar du att jag måste betala mer?
Jag tror att det är Racing planet som står för det. Men det var som jag förstod det, i ditt fall hade jag kontaktat racing planet och frågat dom :)
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Ring DHL FÖRST och få klart för dig vad problemet är, sen kontaktar du RP och lägger fram allt som det är, då kommer de lösa det mycket snabbare
Skriv svar