Munstyckes byte

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Munstyckes byte

Inlägg av oggew2 »

Tja,
Tänkte skruva upp förgasaren och kolla vad jag har för munstycke egentligen men inte hittat någon bra guide än, alla guider är för andra moppar och jag vil inte dra sönder nåt.
Har en vivacity btw...
Men som jag förstår det tar man bort saken som sitter ovanför variatorkåpan, alltså denhär http://www.cykelkraft.se/luftburk-peugeot-original
Och sedan sitter det en sak till vänster om den, ska den bort också?
Och vilka slangar måste man dra ut på förgasaren, vill inte direkt att det ska börja rinna bensin eller olja överallt...
Kan posta bilder på sakerna om ni inte förstår vad jag menar
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

hitta förgasaren, skruva av locket som är på undersidan av förgasaren, om du måste vrida förgasaren för att komma åt, lossa bara på det som behöver lossas på för att kunna vrida. Sedan kommer det lite bensin för det finns i förgasaren, men bara lite :)

Sen finns det en guldig skruv i mitten av förgasaren(oftast) , den skruvar du ut och byter mot vad du nu ska byta till :P
Bild
nicklasson97
Elmoped

Inlägg av nicklasson97 »

Du behöver inte ta loss hela förgasaren, bara den "koppen" på underdelen ska du skruva av som sitter med två skruvar. Sen får du kolla på en guide hur du vet vilket som är munstycket. Stäng av bensinslangen innan om du har någon :)
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

nicklasson97 skrev:Du behöver inte ta loss hela förgasaren, bara den "koppen" på underdelen ska du skruva av som sitter med två skruvar. Sen får du kolla på en guide hur du vet vilket som är munstycket. Stäng av bensinslangen innan om du har någon :)
Joo men hur stänger man av den då?
nicklasson97
Elmoped

Inlägg av nicklasson97 »

Vrider på den.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

nicklasson97 skrev:Vrider på den.
Vadå är det typ en avstängningsgrej som du bara kan vrida på?
nicklasson97
Elmoped

Inlägg av nicklasson97 »

Ja. Googla på bensinkran moped så ser du hur den ser ut ungefär.
Dock inte helt hundra på att du har en bensinkran men jag har det på min viva iaf.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

Har kommit såhär långt nu http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=22448
Vad ska jag skruva bort nu så att den lossnar?
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Bild
När du har tagit av flottörskålen så finns den en GULDIG skruv i MITTEN som ska bort.
CPI SM
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

KrooxTheStyler skrev:Bild
När du har tagit av flottörskålen så finns den en GULDIG skruv i MITTEN som ska bort.
Men vad ska jag ta bort så den lossnar? Den sitter ju fast just nu... Eller jag kanske inte behöver ta loss den, kan jag öppna den som
Du visa på bilden när den sitter? Och kan jag inte stoppa bensinflödet? Verkar Inte ha nån bensinkran
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd

Inlägg av Karlsson_98 »

oggew2 skrev:
Men vad ska jag ta bort så den lossnar? Den sitter ju fast just nu... Eller jag kanske inte behöver ta loss den, kan jag öppna den som
Du visa på bilden när den sitter? Och kan jag inte stoppa bensinflödet? Verkar Inte ha nån bensinkran
Flottörskålen sitter med 2 skruvar (som du ser på bilden ovan)
När du skruvat loss den så brukar det sitta en guldig skruv i mitten(alltså munstycket).

Täpp till soppaslangen med nånting t.ex en skruv, trasbit, papper
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd

Inlägg av Karlsson_98 »

oggew2 skrev:
När du skruvat loss den så brukar det sitta en guldig skruv i mitten(alltså munstycket).

Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

xDT50Rx skrev:
oggew2 skrev:

Men asså själva förgasaren sitter ju fast just nu.... tar jag av flottörskålen så kommer jag väl inte åt munstycket för att jag måste vända på den? Och vilken är bensinslangen? :roll:
Skriv svar