Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
owww shit, då har jag missat nåt måste byta munstycke, fan jag bytte ju reeds och la trim krök på crossenErik_ skrev:Förgasarbestyckning kan behövas efter alla ändringar som påverkar flödet av luft/avgaser genom motorn. Luftfilter, reeds, avgasrör med mer.
ja men tycker lite lite löjligt behöva pytsa på allt som rör sig nå kanske bara jag men går lite i överdrift tycker jag :OErik_ skrev:Det är inte säkert att man behöver justera, men det är möjligt. Varje gång man ändrat nått sånt bör man se över förgasarbestyckningen för att vara säker på att den är rätt.
Jaja men är det 100% bevisat att det är så?Dawidd skrev:Vad tror du själv?KrooxTheStyler skrev:Tack för alla svar! Men en sista fråga!
Är det 100% säkert att man får högre toppfart med ett högvarvat rör jämfört med ett lågvarvat?
Låg varvigt = sticker på låga varv,bra axx
hög varvigt = drar iväg mer på högre varv och ger mer topp.
nja nå de bror ju på va standard cylindern gillar själv, för de mesta så ger ju nästan bägge lika fint drag acc skiljer inte mycket alls men du får lite mera fart med högvarviga röretKrooxTheStyler skrev:Jaja men är det 100% bevisat att det är så?Dawidd skrev:Vad tror du själv?KrooxTheStyler skrev:Tack för alla svar! Men en sista fråga!
Är det 100% säkert att man får högre toppfart med ett högvarvat rör jämfört med ett lågvarvat?
Låg varvigt = sticker på låga varv,bra axx
hög varvigt = drar iväg mer på högre varv och ger mer topp.
nja nå de bror ju på va standard cylindern gillar själv, för de mesta så ger ju nästan bägge lika fint drag acc skiljer inte mycket alls men du får lite mera fart med högvarviga röretKrooxTheStyler skrev:Jaja men är det 100% bevisat att det är så?Dawidd skrev:Vad tror du själv?KrooxTheStyler skrev:Tack för alla svar! Men en sista fråga!
Är det 100% säkert att man får högre toppfart med ett högvarvat rör jämfört med ett lågvarvat?
Låg varvigt = sticker på låga varv,bra axx
hög varvigt = drar iväg mer på högre varv och ger mer topp.