dra bakhjulet på Derbi drd ltd 07

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
antonbrodin
Elmoped

dra bakhjulet på Derbi drd ltd 07

Inlägg av antonbrodin »

Hur ska jag göra för att dra bakhjulet på min Derbi drd ltd 07? Har 12/53 drevning och dragen plugg, orginal rör.
Nixxen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nixxen »

Lär dig hur du ska göra (Teknik), sen är det bara att köra och använda bromsen som fan i början
Åh Lilla Boone!
antonbrodin
Elmoped

Inlägg av antonbrodin »

Har du några tips på hur jag ska göra?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

lånar tråden lite snabbt, har en xtreme 05 med 13/65 är detta för tung drevning för att få upp den på bakan? har redan tekniken från cross
Användarens profilbild
SliderLuddaNstuntguyslay
Elmoped

Inlägg av SliderLuddaNstuntguyslay »

GurkMarmelad skrev:lånar tråden lite snabbt, har en xtreme 05 med 13/65 är detta för tung drevning för att få upp den på bakan? har redan tekniken från cross
Det är väl bara att testa?
Slider -00
ZX-r
17,5
4g Dr. Pulley vikter
Gula fjädrar
Går som ett jävla spjut på bakan hueuheuhe / Knugen
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

SliderLuddaNstuntguyslay skrev:
GurkMarmelad skrev:lånar tråden lite snabbt, har en xtreme 05 med 13/65 är detta för tung drevning för att få upp den på bakan? har redan tekniken från cross
Det är väl bara att testa?
joo, men jag är inte hemma just nu och då passade jag på att fråga här innan jag kommer hem :)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Teknik ifrån en cross? Är det tvåtakts 125a du har kört så räcker det med gas där bara och sitta längre bak princip.
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög

Inlägg av Manny »

Polaren har en extreme med kapad blindtarm och 13/65 drevning. Den är väldigt stark och enkel att få upp på bakhjulet :)
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

Manny skrev:
Polaren har en extreme med kapad blindtarm och 13/65 drevning. Den är väldigt stark och enkel att få upp på bakhjulet :)
tack, kommer testa sen när jag kommer hem
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

p0d1 skrev:
Teknik ifrån en cross? Är det tvåtakts 125a du har kört så räcker det med gas där bara och sitta längre bak princip.
4T jag menar tekniken med kopplingen
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Re: dra bakhjulet på Derbi drd ltd 07

Inlägg av CaToXXo »

antonbrodin skrev:Hur ska jag göra för att dra bakhjulet på min Derbi drd ltd 07? Har 12/53 drevning och dragen plugg, orginal rör.
Håll in kopplingen, varva upp, släpp kopplingen samtidigt som du rycker i styret.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

förfan hur svårt är det? Dra full gas och släpp kopplingen och dra bakåt med kroppen!
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

derbeyy skrev:förfan hur svårt är det? Dra full gas och släpp kopplingen och dra bakåt med kroppen!
Antar att du lyckades få en perfekt wheelie första gången du försökte, grattis.
Skriv svar