Lös slang på min GILERA, HJÄLP!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Gileragurra
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 september 2013, 20:21
Ort: Mölndal

Lös slang på min GILERA, HJÄLP!!

Inlägg av Gileragurra »

Hej alla moppemänskor!

Har en gilera runner sp50 2003:a

En kompis hjälpte mig att byta kolv, han skruvade sen ihop alltihop men en liten slang stack ut. Jag frågade honom och han visste inte vad den gjorde eller vad den skulle sitta. Ena änden leder ingenstans och andra änden ser ut att ha suttit på nånting. Jag bifogar en bild där ni kan se, det är slangen som sticker ut från karossen som är den jag pratar om.

Anledningen till att jag oroar mig är att jag tycker moppen dör lätt vid start.
Vid minsta gaspådrag så dör den, efter att ha stått på tomgång i nån minut så kan jag brumma iväg. Tänker om denna slang har nån vakuum effekt..??

Har strippat den helt och letat febrilt efter nånstans att fästa den lösa ändan utan resultat...
Är helt kass på moppar så tala ett enkelt språk är ni snälla:).

Tack på förhand!


gå in på denna sida för att se bild:

http://gustavglans.smugmug.com/photos/i ... LX3-XL.jpg


//gurra
Senast redigerad av Gileragurra den 13 september 2013, 20:53, redigerad totalt 5 gång.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

bilden fungerar inte, men vissa slangar går lite överallt på mopparna, för dom är menade som överflödningsslangar, så om det blir för mycket av nån västka rinner det ur där :)
Bild
laveryd
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:33

Inlägg av laveryd »

Länken e paj, men om den sticker ut under moppen är det för överflödiga vätskor har 2/3 sånna på min Gilera runner -03
Gileragurra
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 september 2013, 20:21
Ort: Mölndal

Inlägg av Gileragurra »

Länken skall funka nu!

Grejen e att som det är nu sticker den inte in nånstans, men den ser ut att ha suttit nånstans, iaf den ändan som är närmast bakdöcket, den främre är smutsig å dammig så den har nog legat där ett bra tag...
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 384
Blev medlem: 11 februari 2010, 20:44
Ort: billdal
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

överflödningsslang till batteriet
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Gileragurra
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 september 2013, 20:21
Ort: Mölndal

Inlägg av Gileragurra »

vicke1112 skrev:överflödningsslang till batteriet
Tusen tack för svar! Så, är det viktigt att koppla i den ? Å vart gör jag det i så fall?

Mkt tacksam för svar:)
laveryd
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:33

Inlägg av laveryd »

Gileragurra skrev:
vicke1112 skrev:överflödningsslang till batteriet
Tusen tack för svar! Så, är det viktigt att koppla i den ? Å vart gör jag det i så fall?

Mkt tacksam för svar:)
Den ska inte kopplas in.
Gileragurra
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 september 2013, 20:21
Ort: Mölndal

Inlägg av Gileragurra »

laveryd skrev:
Gileragurra skrev:
vicke1112 skrev:överflödningsslang till batteriet
Tusen tack för svar! Så, är det viktigt att koppla i den ? Å vart gör jag det i så fall?

Mkt tacksam för svar:)
Den ska inte kopplas in.
Den skall väl knappast hänga som den gör på bilden? Om det är en "överflödningsslang " till batteriet så skall den väl rimligtvis anslutas till just batteriet???
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 476
Blev medlem: 5 september 2012, 20:29
Ort: Arboga

Inlägg av Jonsson98 »

Gileragurra skrev:
laveryd skrev:
Gileragurra skrev: Tusen tack för svar! Så, är det viktigt att koppla i den ? Å vart gör jag det i så fall?

Mkt tacksam för svar:)
Den ska inte kopplas in.
Den skall väl knappast hänga som den gör på bilden? Om det är en "överflödningsslang " till batteriet så skall den väl rimligtvis anslutas till just batteriet???
Nopp meningen med slangen är just att den ska hänga där och inte kopplas in till batteriet.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Skriv svar