Mopeden dör!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

sokaar
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 3 juni 2013, 13:43

Mopeden dör!

Inlägg av sokaar »

Halloj!

Min moped har krånglat ett bra tag nu och det som händer är att när jag åkt en bit, cirka 1-2 kilometer, så dör den. Släpper ja gasen lite och gasar igen så låter den "blöööö" och sen bara dör, & ibland så ger ja gas så blöar den och senare drar iväg efter ha hållt inne gasen i typ 2 sek.

Senast de hände så försökte jag starta den länge med kicken men det fungerade aldrig, så testade då att rulla igång den efter den vilat i 10 min & då fungerade det och den gick 1-2 kilometer igen tills de hände samma sak.

Svårt att förklara exakt hur den beter sig med ord men någon kanske förstår vad ja menar och löst de på något vis!

Tack på förhand
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

Har du bensin?
Den kan skurit osv. kolla packingar byt tändstift. Har den komp?
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 563
Blev medlem: 2 maj 2013, 22:09
Ort: Asmundtorp

Inlägg av KrooxTheStyler »

låter som den får för lite soppa, har du gjrt något med mopeden nyligen? bytat rör eller något? isåfall ska du byta upp i munstycke storlek :)
CPI SM
sokaar
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 3 juni 2013, 13:43

Inlägg av sokaar »

Har bytt från mitt MK rör till orginal rör, men INTE bytt ner i storlek på munstycke, så för litet munstycke kan det inte vara! snarare för stort, ska byta ner i veckan!
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 563
Blev medlem: 2 maj 2013, 22:09
Ort: Asmundtorp

Inlägg av KrooxTheStyler »

sokaar skrev:Har bytt från mitt MK rör till orginal rör, men INTE bytt ner i storlek på munstycke, så för litet munstycke kan det inte vara! snarare för stort, ska byta ner i veckan!
Ja gör det :)
CPI SM
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

sokaar skrev:Har bytt från mitt MK rör till orginal rör, men INTE bytt ner i storlek på munstycke, så för litet munstycke kan det inte vara! snarare för stort, ska byta ner i veckan!
Då har väl tändstiftet sotat igen ;) Byt ner och gör rent tändstiftet så ska du se att det går.
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
sokaar
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 3 juni 2013, 13:43

Inlägg av sokaar »

Tror ni det kan vara att nålen sitter fel?
Skriv svar