gjort rent cylindern men nu startar den inte

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
skruven123
Elmoped

gjort rent cylindern men nu startar den inte

Inlägg av skruven123 »

tjena, tjena idag har jag gjort rent min cylinder och förgasare men nu vägrar den att starta. jag har en aerox 01. jag tog en hink vatten med såpa i och en svamp, jag gnuggade noga men de verkar som det finns kvar något skit där i. någon som vet felet? :?
Senast redigerad av skruven123 den 25 augusti 2013, 19:29, redigerad totalt 1 gånger.
DeKoNe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DeKoNe »

Du kan väl inte mena med fullaste allvar att du tvättade förgasaren med vatten och varför tvätta cylindern aldrig hört talas. Om du torkar bort all olja i cylindern måste du ju smörja om den
Rieju 03

Mk pro race 2
Stage6 24mm PWK
Mk pro race limited edition
Pvl tändning
Doppler vev

~120km/h
skruven123
Elmoped

Inlägg av skruven123 »

DeKoNe skrev:Du kan väl inte mena med fullaste allvar att du tvättade förgasaren med vatten och varför tvätta cylindern aldrig hört talas. Om du torkar bort all olja i cylindern måste du ju smörja om den
men min kompis gjorde de också men hans startade och sen dog den, men sen gick det inte att kicka
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

skruven123 skrev:
DeKoNe skrev:Du kan väl inte mena med fullaste allvar att du tvättade förgasaren med vatten och varför tvätta cylindern aldrig hört talas. Om du torkar bort all olja i cylindern måste du ju smörja om den
men min kompis gjorde de också men hans startade och sen dog den, men sen gick det inte att kicka
så skar den
DeKoNe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DeKoNe »

Du trodde själv att det skulle gå eller med vatten detta är nog det dummaste jag har läst.
Rieju 03

Mk pro race 2
Stage6 24mm PWK
Mk pro race limited edition
Pvl tändning
Doppler vev

~120km/h
skruven123
Elmoped

Inlägg av skruven123 »

DeKoNe skrev:Du trodde själv att det skulle gå eller med vatten detta är nog det dummaste jag har läst.
men jag hade ju såpa som skulle smörja kolven
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

skruven123 skrev:
DeKoNe skrev:Du trodde själv att det skulle gå eller med vatten detta är nog det dummaste jag har läst.
Bild

Vet inte varför jag ser detta sammanträffande, skruven smöjer cylindern med disksåpa, bulten tar av kylaren klagar på att moppen överhettas, båda säger att deras kompis sa åt dom att göra det? skruven123, bulten123...
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Såpa smörjer inte ?... Om du tar såpa på oljiga händer så försvinner oljan .... det blir inte mer olja . Och du tog väll av kolven från veven när du tvättade den ? Sen ska man inte tvätta cylindern eller kolven . När du gjorde rent förgasaren , monterade du isär den då ?
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

MisterDT50R skrev:
skruven123 skrev:
Bild

Vet inte varför jag ser detta sammanträffande, skruven smöjer cylindern med disksåpa, bulten tar av kylaren klagar på att moppen överhettas, båda säger att deras kompis sa åt dom att göra det? skruven123, bulten123...
.. och slidercalle123 :roll:
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
skruven123
Elmoped

Inlägg av skruven123 »

MisterDT50R skrev:
skruven123 skrev:
Bild

jag och bulten är kompisar som brukar mecka tsm.alla säger att man behöver kylare men de behöver inte jag min "gick" prima innan jag tvättade den
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Slidercalle123 »

tacopaj skrev:
MisterDT50R skrev:
skruven123 skrev: men jag hade ju såpa som skulle smörja kolven
Bild

.. och slidercalle123 :roll:
Woooow wooow wooow! Jag har ingenting med det här o göra, kolla upp när min profil gjordes det var innan bulten123 och skruven123 dom har väll bara skrivit 123 också. Jag la ju upp en tråd för bara nån timme sen om en kosomätare, bara för att jag har 123 i slutet av namnet så är jag inte nåt slags troll dafuq?
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

skruven123 skrev:
MisterDT50R skrev:
Bild

jag och bulten är kompisar som brukar mecka tsm.alla säger att man behöver kylare men de behöver inte jag min "gick" prima innan jag tvättade den
Inte behöver kylare? Vad säger du människa?? Tur ligger ja redan i sängen annars hade jag fallit ner liggandes på golvet.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
skruven123
Elmoped

Inlägg av skruven123 »

TheFlyingFin skrev:
skruven123 skrev:
MisterDT50R skrev: Bild

Inte behöver kylare? Vad säger du människa?? Tur ligger ja redan i sängen annars hade jag fallit ner liggandes på golvet.
men jag körde 12% olja då gick den bättre och kylaren väger ju bara en massa
Senast redigerad av skruven123 den 25 augusti 2013, 20:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Om du ska pendla med den så är det nödvändigt att ha kylare, ska du köra några meter sen låta moppen svalna innan du kör vidare så klarar du dig säkert bra :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Inlägg av ateland »

skruven123 skrev:
MisterDT50R skrev:
Bild

ni verkar ha en hög grad utav verkstadskunskap samt höga kunskaper innom motor mekanik :) och jag antar att du redan räknat ut vad max värme din cylinder klarar av och sedan matchat med med en lagom olja och sedan såklart lagt till cylflänsar till cylindern för att undvika ras då lr?
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

asså den här tråden har jag suttit och gapflabbat sönder och samman åt, hahahaha. Jag hoppas detta är troll, annars vet jag fan inte vad jag ska göra, typ lägger mig ner och gråter för hur korkade folk kan vara :roll:
Bild
skruven123
Elmoped

Inlägg av skruven123 »

ateland skrev:
skruven123 skrev:
MisterDT50R skrev: Bild

ni verkar ha en hög grad utav verkstadskunskap samt höga kunskaper innom motor mekanik :) och jag antar att du redan räknat ut vad max värme din cylinder klarar av och sedan matchat med med en lagom olja och sedan såklart lagt till cylflänsar till cylindern för att undvika ras då lr?
ja har ju en hyper så jag kör ju bara snabbt och kort
skruven123
Elmoped

Inlägg av skruven123 »

Asddfgf4 skrev:asså den här tråden har jag suttit och gapflabbat sönder och samman åt, hahahaha. Jag hoppas detta är troll, annars vet jag fan inte vad jag ska göra, typ lägger mig ner och gråter för hur korkade folk kan vara :roll:
men sluta säg att jag är korkad! jag ville ha lite hjälp bara
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Inlägg av ateland »

skruven123 skrev:
ateland skrev:
skruven123 skrev: jag och bulten är kompisar som brukar mecka tsm.alla säger att man behöver kylare men de behöver inte jag min "gick" prima innan jag tvättade den
byggt själv?
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

skruven123 skrev:
Asddfgf4 skrev:asså den här tråden har jag suttit och gapflabbat sönder och samman åt, hahahaha. Jag hoppas detta är troll, annars vet jag fan inte vad jag ska göra, typ lägger mig ner och gråter för hur korkade folk kan vara :roll:
men sluta säg att jag är korkad! jag ville ha lite hjälp bara
haha, jag kan inte hjälpa det, du mer eller mindre förtjänar det när du säger sakerna du säger här ^^jag tror fortfarande du är en trollare ;)
Bild
skruven123
Elmoped

Inlägg av skruven123 »

ateland skrev:
skruven123 skrev:
ateland skrev: ni verkar ha en hög grad utav verkstadskunskap samt höga kunskaper innom motor mekanik :) och jag antar att du redan räknat ut vad max värme din cylinder klarar av och sedan matchat med med en lagom olja och sedan såklart lagt till cylflänsar till cylindern för att undvika ras då lr?
byggt själv?
jag och bulten har projekt på G. där vi bygger en hyper aerox utan kylare
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

skruven123 skrev:
ateland skrev:
skruven123 skrev: ja har ju en hyper så jag kör ju bara snabbt och kort
byggt själv?

Setup?
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög

Inlägg av ateland »

skruven123 skrev:
ateland skrev:
skruven123 skrev: ja har ju en hyper så jag kör ju bara snabbt och kort
byggt själv?
alldeles nyss hade du en beprövad hyper utan kyling :O nu har du och bulten tillsammans snart börjat meka på en hyper :S tappa inte humöret nu men du svänger fort och jävligt långt mellan olika alternativ. förstår du ens hur svårt det är att kräma ur 25+hk på en moped?
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

ni som tror på han är ju lika dumma som han själv...
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Aja alla har nog förstått att era metoder ni använt på sistone inte varit dom besta, men till ditt problem råder jag dig att plocka av cylinder och kolv igen, kolla att det inte är tjockt lager med såpa då får du nog försöka gnugga med en fin trasa och lite vatten, men gör rent i vilket fall som helst (Utan såpa!!), sen smörjer du in loppet och kolven med riktig 2-taktsolja, och monterar ihop så ska det förmodligen gå. Hoppas du inte tog så mycket såpa att det runnit ner i vevhuset, då skulle iallafall jag tänka på motorklyvning och göra rent allt, kan inte tänka mig att såpa är det bästa en motor vill ha
skruven123
Elmoped

Inlägg av skruven123 »

MisterDT50R skrev:Aja alla har nog förstått att era metoder ni använt på sistone inte varit dom besta, men till ditt problem råder jag dig att plocka av cylinder och kolv igen, kolla att det inte är tjockt lager med såpa då får du nog försöka gnugga med en fin trasa och lite vatten, men gör rent i vilket fall som helst (Utan såpa!!), sen smörjer du in loppet och kolven med riktig 2-taktsolja, och monterar ihop så ska det förmodligen gå. Hoppas du inte tog så mycket såpa att det runnit ner i vevhuset, då skulle iallafall jag tänka på motorklyvning och göra rent allt, kan inte tänka mig att såpa är det bästa en motor vill ha
funkar olivolja för jag har ingen tvåtakts olja hemma?
Låst