men bra jobbat hoppas den kommer se bra ut, vist var Derbi svingen längre än mt5ans?
aa okej för tyckte själv såg lite knepigt men de ska gå få dit svingensaabnisse skrev:Skymningsrejser_1337: jag ska köra på orginal Honda motor, alltså luftkylt;) men har tänkt ha två motor, en helt orginal som gör sina lagliga 30 , och en jag har lite funderingar på, trimmad ska den va iaf, så man kan ha lite kul med den:) och även fast jag snart fyller 20 skulle de va kul att dra på nå moppemeet/race:D
Tacopaj: tack, ja fan får ofta klia sig mer än en gång i huvet för att få saker att gå ihop, men de e nyttigt för hjärnan att få tänka lite;)
Skogen_swe: haha antar att du menar flugan?:D haha ne, aldrig varit med om liknande, men nu har jag en anledning till att fortsätta köra med transparenta slangar, alltid gjort de så, och nu lönade de sig;) ja, derbins sving är längre:) men behövde korta in svingen på bredden ca 1 cm på varje sida om jag inte minns fel för att ens få in den i ramen:D
jaha hehe:) ja, jag har så på min Saab turbo med, svinbra förutom de du säger, så synd att dom blir så himla stela med tiden:/ haha ne de e sant, man ska nog hålla kvar i moppetiden så länge de går:)skogen_swe skrev:aa okej för tyckte själv såg lite knepigt men de ska gå få dit svingensaabnisse skrev:Skymningsrejser_1337: jag ska köra på orginal Honda motor, alltså luftkylt;) men har tänkt ha två motor, en helt orginal som gör sina lagliga 30 , och en jag har lite funderingar på, trimmad ska den va iaf, så man kan ha lite kul med den:) och även fast jag snart fyller 20 skulle de va kul att dra på nå moppemeet/race:D
Tacopaj: tack, ja fan får ofta klia sig mer än en gång i huvet för att få saker att gå ihop, men de e nyttigt för hjärnan att få tänka lite;)
Skogen_swe: haha antar att du menar flugan?:D haha ne, aldrig varit med om liknande, men nu har jag en anledning till att fortsätta köra med transparenta slangar, alltid gjort de så, och nu lönade de sig;) ja, derbins sving är längre:) men behövde korta in svingen på bredden ca 1 cm på varje sida om jag inte minns fel för att ens få in den i ramen:D
kör också på trasparanta slangar gör även de på min benz turbo diesel genom spridarna sånt osså vidare
men oftast blir såna helvetes stela med tiden de suger![]()
man blir aldrig för gammal för mopeder så mycket annat man har i garaget kan ändå sitta ner och möblera med 50cc xD
fast de som en hobby
eller hur hahaYamahaMarcus skrev:Haha flugan va ju fräck
du rolig dusaabnisse skrev:YamahaMarcus: haha aa eller hurmin garagepolare:P
skogen_swe: vad vet du om dene men har faktiskt inte gjort särskilt mycket med saaben, lite inredningsskit och lite luftfilter och höjt ladd, men de kommer mer, ska kräma ur minst 300 hk på hjulen:) har la ca 220-230 hk kanske i motorn
men kommer nog en projekttråd om den också när de finns pengar att lägga på den
ett par bonusbilder på min fula saab, som de ska bli lite ändring på
fick göra nytt hål för ljusomkopplaren när jag snodde dens plats till laddtrycks mätaren
så den fick hamna halvskymt vid benen![]()
jag blev nöjd
har sportrattnav liggandes också som ska i, men väntar på att få tag i en lite billigare luisi trärattsjukt dyra nya..
ganska nöjd med min toppfart, 250 på mätaren men de vettefan, men runt där iafskogen_swe skrev:du rolig dusaabnisse skrev:YamahaMarcus: haha aa eller hurmin garagepolare:P
skogen_swe: vad vet du om dene men har faktiskt inte gjort särskilt mycket med saaben, lite inredningsskit och lite luftfilter och höjt ladd, men de kommer mer, ska kräma ur minst 300 hk på hjulen:) har la ca 220-230 hk kanske i motorn
men kommer nog en projekttråd om den också när de finns pengar att lägga på den
ett par bonusbilder på min fula saab, som de ska bli lite ändring på
fick göra nytt hål för ljusomkopplaren när jag snodde dens plats till laddtrycks mätaren
så den fick hamna halvskymt vid benen![]()
jag blev nöjd
har sportrattnav liggandes också som ska i, men väntar på att få tag i en lite billigare luisi trärattsjukt dyra nya..
körde en kompis som hade saab 9000 2.0i med turbo gick rätt skapligt måste jag säga vart förvånad han hade inte mer än sportfilter dom har ju satans acc men topp farten blir man fort besviken över
själv håller jag på små trimar w123 med gammel 300d med efter monterad turboden har nog inte mer än 140hk? men nå gör den breställ i rondelen
förvånad! den laddar runt 0.85 bar vågar inte ställa högre tror de skulle säga PANG! annars
men sotar ändå lite
börja sätta fart som sagt, låt saaben stå nu och börja greja nu med smt:nsaabnisse skrev:hm, får nog dra fram svetsen och svetsa bromscylinderfästet idag.. inte hänt nåt på länge ju :O men har varit mycket mätande och planerande, så helt still står de inte.. kollat lite vart man kan beställa lite färg och sånt också
snälla du vissa va som är nytt och annat intressantsaabnisse skrev:Kommer en Update ikväll om nån e intresserad? Va ett tag sen, men fått hem reservdelsmoppen för ett par tre dar sen
tackbursell skrev:ser nice utska du köra överligg elr underligg?
tack! hahah ne sant, men blir lätt rastlös så kommer ju fortfarande hända grejer men måste få genom bilen inom en månadskogen_swe skrev:grattis till kör kort då![]()
tror de blir svårt nu för dig och uppdatera när man fan kan köra bil![]()
själv så gick jag från moppe, cross, bil och mc nu sitter jag och bläddrar i alla ämnen![]()
men hoppas du fortsätter för ser ju inte ut att ha många timmar kvar och lägga ner
tackar! härligt att nån gillar denpotog skrev:jävligt trevligt projekt asså! gillar skarp va du gör med hondan
Samt ja! du borde stroka om den för att få fulla 70cc och passa på att dra på en bra tändning då mt5 org är ju bara att slänga så fort man ska ha roligt med dom..
förslag till färg: Hel svart i blank svart med cromade detaljer eller gul målade detaljer hade jag personligen kört på..
Keep it up
detta har jag också sett men passar inte rakt :/saabnisse skrev:tackar! härligt att nån gillar denpotog skrev:jävligt trevligt projekt asså! gillar skarp va du gör med hondan
Samt ja! du borde stroka om den för att få fulla 70cc och passa på att dra på en bra tändning då mt5 org är ju bara att slänga så fort man ska ha roligt med dom..
förslag till färg: Hel svart i blank svart med cromade detaljer eller gul målade detaljer hade jag personligen kört på..
Keep it up![]()
jo de vet jag att jag ska behöva stroka.. men vore annars lite roligt och få tag i vattenkyld 110cc eller nåthittade en nederländsk sida som säljer billiga delar till mt/mb/mtx/nsr osv..
tack för tipset, men de enda som kommer va gult troligtvis är bakdämparen..
//saabnisse
går ju att beställa 5 växlar å det är väldigt enkelt att sätta i. kommer med lite kuggar och en ny växel petare så är det bara att byta och lägga till växeln. tror det är lite mer jobb för att dra i CR lådan? :Sskogen_swe skrev:detta har jag också sett men passar inte rakt :/saabnisse skrev:tackar! härligt att nån gillar denpotog skrev:jävligt trevligt projekt asså! gillar skarp va du gör med hondan
Keep it up![]()
jo de vet jag att jag ska behöva stroka.. men vore annars lite roligt och få tag i vattenkyld 110cc eller nåthittade en nederländsk sida som säljer billiga delar till mt/mb/mtx/nsr osv..
tack för tipset, men de enda som kommer va gult troligtvis är bakdämparen..
//saabnisse
kompisen jag vart ju på väg och ta tag i bara en mtx/cr80 cylinder men då kom de en massa extra som man ska ha
då måste man hiva i vev, koppling sen om man vill ha 6vx så de också från en äldre cr 80 (78-80) årsmodel eller honda mtx 80 finns säkert andra
efter de så i med va du villom inte de fixa vetigaste 70cc porta plana och nå typ 24 föge detta ger gas res 1an-2an
köp dämpare från fiddy funkar ut märkt själv har jag på dracen
btw som potog säger tändningen är värdelös, rent skit men går ju köra men känslig på stift och går lite hur den vill
de kommer komma en 6 vxl låda när tid och pengar finns! lika bra att satsa fullt ut. hittade en sida, 6 xl kostar knappt 1000 kr sen plus frakt då! men den här kommer nog aldrig bli klar, kommer byggas på hela tiden!skogen_swe skrev:skulle hellre siktar på 6 växlar som moderna moped har
eller letat efter mtx 80/cr 80 motor och kasta dit + på med 110cc malossi som finns där ute och sen bara gasa helvete!
själv hivade jag i suzuki rm 80 växellåda(6vx), koppling, cylinder, tändning,förgasaren och kröket på min suzuki pv 50 alltså en komplett motor som såg lika dan ut snacka om simpelt bara byta motor
de kommer komma en 6 vxl låda när tid och pengar finns! lika bra att satsa fullt ut. hittade en sida, 6 xl kostar knappt 1000 kr sen plus frakt då! men den här kommer nog aldrig bli klar, kommer byggas på hela tiden!skogen_swe skrev:skulle hellre siktar på 6 växlar som moderna moped har
eller letat efter mtx 80/cr 80 motor och kasta dit + på med 110cc malossi som finns där ute och sen bara gasa helvete!
själv hivade jag i suzuki rm 80 växellåda(6vx), koppling, cylinder, tändning,förgasaren och kröket på min suzuki pv 50 alltså en komplett motor som såg lika dan ut snacka om simpelt bara byta motor
gör ju inget blir ju bara mer och mer uniksaabnisse skrev:de kommer komma en 6 vxl låda när tid och pengar finns! lika bra att satsa fullt ut. hittade en sida, 6 xl kostar knappt 1000 kr sen plus frakt då! men den här kommer nog aldrig bli klar, kommer byggas på hela tiden!skogen_swe skrev:skulle hellre siktar på 6 växlar som moderna moped har
lät inte alls kul! ja jag ska plocka ner den här motorn och renovera den också, då blir de till att blästra också.. ska testa blästra mellanskivorna till lamellerna och trycka dit en lamell till, kanske biter lite bättre. blir nog till att byta kopplingsfjädrar också.. men väntar på bpengar här nu så jag kan byta mitt växellänkage på bilen, backen får jag inte i nu längre, och 1 och 2 är påväg också...skogen_swe skrev:gör ju inget blir ju bara mer och mer uniksaabnisse skrev:de kommer komma en 6 vxl låda när tid och pengar finns! lika bra att satsa fullt ut. hittade en sida, 6 xl kostar knappt 1000 kr sen plus frakt då! men den här kommer nog aldrig bli klar, kommer byggas på hela tiden!skogen_swe skrev:skulle hellre siktar på 6 växlar som moderna moped har
ska försöka själv komma i gång med mitt pv bygge blev bara lite less när den började ta olja från växellådan till cylidern gissa vad blå rök hostar och har sigbara öppna motorn fixa allt skit
de jobbigt de, försökte fixa de på en peugeot gick åt helvete så klart
lät inte alls kul! ja jag ska plocka ner den här motorn och renovera den också, då blir de till att blästra också.. ska testa blästra mellanskivorna till lamellerna och trycka dit en lamell till, kanske biter lite bättre. blir nog till att byta kopplingsfjädrar också.. men väntar på bpengar här nu så jag kan byta mitt växellänkage på bilen, backen får jag inte i nu längre, och 1 och 2 är påväg också...
de borde gå, finns plats för de så av va de såg ut som när man kollar lite snabbt.. annars blir de till att fräsa ur kopplingskorgen. en lamell till ska fan i!skogen_swe skrev:de jobbigt de, försökte fixa de på en peugeot gick åt helvete så klart
lät inte alls kul! ja jag ska plocka ner den här motorn och renovera den också, då blir de till att blästra också.. ska testa blästra mellanskivorna till lamellerna och trycka dit en lamell till, kanske biter lite bättre. blir nog till att byta kopplingsfjädrar också.. men väntar på bpengar här nu så jag kan byta mitt växellänkage på bilen, backen får jag inte i nu längre, och 1 och 2 är påväg också...
aldrig hört att de går trycka dit en extra lamell? ja om de går så lär de ju ta bättre
pengar brukar vara ett problem oftast i alla fall för mig